Βουλγαράκη Ιωάννα: «Αυτό που λείπει από την Περαία είναι η στόχευση οράματος»
Η Ιωάννα Βουλγαράκη μιλά στο #ethermaikos για την εμπειρία της ως Πρoέδρου της δημοτικής κοινότητας της Περαίας, τη συνεργασία της με την διοίκηση, αλλά και το αν θα είναι και πάλι υποψήφια.
Η Ιωάννα Βουλγαράκη είναι η Πρόεδρος της Τοπική Κοινότητας της Περαίας. Υποψήφια και εκλεγμένη Δημοτική Σύμβουλος με το ψηφοδέλτιο του πρ. Δημάρχου Θερμαϊκού, Γιάννη Μαυρομάτη. Έχει διατελέσει Γενική Γραμματέας Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Θεσσαλονίκης από το 2007-2015, αλλά και Πρόεδρος Ένωσης Γονέων& Κηδεμόνων Δ. Θερμαϊκού. Η ενεργή ενασχόλησή της με την πολιτική μετράει περισσότερα από 30 χρόνια.
Η πρώτη ερώτηση στη συζήτηση που είχαμε με την κα. Βουλγαράκη ήταν εάν θα είναι στις επόμενες εκλογές εκ νέου υποψήφια και με ποια παράταξη.
«Προσωπικά μπορώ, μετά βεβαιότητος, να πω πως θα είμαι και πάλι υποψήφια. Τιμώ την παράταξη με την οποία έχω εκλεγεί. Αυτό που μένει να αποφασιστεί είναι ποια θα είναι η «ομάδα» με την οποία θα συμμετέχω εκ νέου στις εκλογές» υπογραμμίζει η ίδια.
Πως ζείτε τώρα την δημ. κοινότητα της Περαίας, πως είναι η καθημερινότητα εκεί;
«Όμορφη. Με όλα τα προβλήματα που, σαφώς, υπάρχουν. Είναι άλλωστε μια επιλογή που, εγώ και πολλοί άλλοι δημότες -πλέον-, έχουμε κάνει πάρα πολλά χρόνια τώρα και έχουμε μετοικίσει εδώ. Προσωπικά, αγαπώ πάρα πολύ και προσπαθώ για αυτόν τον τόπο, μέσα από το δικό μου μετερίζι και όσο μου αναλογεί».
Ποιες είναι οι ελλείψεις που εντοπίζετε στην τοπική κοιν. της Περαίας;
«Θα πάω λίγο πίσω. Τη δεκαετία του ‘70 η δημ. Κοινότητα της Περαίας, ήταν ένας αμιγώς τουριστικός προορισμός. Ο γραφικός τουριστικός προορισμός, με τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα ταβερνάκια, τα μικρά, στενά σοκάκια και άλλα. Μετά την «μετανάστευση» των παραθεριστών στις παραλίες της Χαλκιδικής, η Περαία αστικοποιήθηκε απότομα, χωρίς όμως να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για να δεχτεί έναν ραγδαία αυξανόμενο αστικό πληθυσμό. Αυτές οι ελλείψεις στοιχειώνουν την Περαία μέχρι και σήμερα. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης, καταλλήλως σχεδιασμένου οδικού δικτύου και κυκλικών κόμβων, είναι μερικά από τα αποτελέσματα της «βιασύνης» για την υποδοχή νέου πληθυσμού».
«Για εμένα, όμως, η βασικότερη έλλειψη στην Περαία είναι η στόχευση του οράματος. Τι χρειάζεται να γίνει και πως θα το πετύχουμε» συμπληρώνει η κα. Βουλγαράκη.
Ποιες είναι οι δικές σας προτάσεις/ δράσεις τόνωσης και ενδυνάμωσης του Τουρισμού;
«Δυστυχώς οι αρμοδιότητες του Τοπικού Συμβουλίου είναι ελάχιστες και αυτό προβλέπεται από το Νόμο που αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι δικές μας αρμοδιότητες περιορίζονται στις προτάσεις που απευθύνουμε στην διοίκηση, ο Δήμος στη συνέχεια -και ανάλογα με το πώς έχει διαμορφώσει και ο ίδιος την πολιτική του- περνάει στην υλοποίηση τους ή και όχι. Το τοπικό συμβούλιο της Περαίας, επί της δικής μας διοικήσεως, έχει εισηγηθεί πολυάριθμες προτάσεις. Ορισμένες έχουν δρομολογηθεί και άλλες αναμένεται να δρομολογηθούν στο επόμενο διάστημα».
Κατά την καλοκαιρινή περίοδο έχει -πολλάκις- παρατηρηθεί το φαινόμενο των παρανόμως παρκαρισμένων οχημάτων στην παραλία της Περαίας. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για την πρόληψη ή και την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού;
«Φαινόμενα σαν αυτά, ενισχύουν τη σημασία και την αναγκαιότητα των απαγορευτικών πινακίδων, ωστόσο θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό θα λύσει, δια παντός, η επαναλειτουργία της δημοτικής αστυνομίας. Εδώ, να αναφερθώ στην εισήγηση που έχει γίνει από εμάς και αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη για την μονοδρόμηση των οδών Κρήτης και Δημοκρατίας, διότι τα προβλήματα που προκαλεί η ελλιπής κυκλοφοριακή μελέτη της Περαίας βασανίζουν καθημερινά τους κατοίκους».
Δεδομένης της εκλογής σας με το ψηφοδέλτιο του κ. Μαυρομάτη, πως θα εκτιμούσατε τη συνεργασία σας με την υπάρχουσα διοίκηση;
«Ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα συνεργασίας με την διοίκηση αλλά ούτε εγώ προσωπικά αντιμετωπίστηκα ως εκλεγόμενη από μια άλλη παράταξη. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι πολλές προτάσεις μας έγιναν δεκτές και προχώρησαν σε υλοποίηση, όπως όμως ανέφερα και προηγουμένως, αυτό εξαρτάται και από τις προτεραιότητες που έχει θέσει ο δήμος».
Θεωρείτε ότι ο δήμος από τη μεριά του έχει πράξει τα δέοντα για την τόνωση του ευαίσθητου -ιδίως για ένα μέρος όπως η Περαία- κομματιού του Τουρισμού;
«Η τουριστική ανάπτυξη του Δήμου αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της διοίκησης. Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός προγραμματισμένων έργων, που είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Στα έργα για την τόνωση του τουρισμού, συγκαταλέγονται και τα έργα που έχουν να κάνουν με την διάνοιξη του οδικού δικτύου, την κατασκευή κυκλικών κόμβων και πεζοδρόμησης. Όλα αυτά θα συντελέσουν στην μετατροπή της Περαίας σε έναν τουριστικό Δήμο!»
Ποια είναι τα κυριότερα αιτήματα ένας κάτοικος -μιας οποιασδήποτε κοινότητας- από το Τοπικό του Συμβούλιο;
«Θεωρώ ότι μια γενικευμένη ανησυχία των κατοίκων της Περαίας είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα -οδικό δίκτυο, χώροι στάθμευσης, πεζοδρόμηση, σήμανση- γιατί η έλλειψη αυτών δυσχεραίνει την καθημερινότητά τους. Μία δεύτερη ανησυχία είναι η αξιοποίηση αυτής της περιοχής, ή μάλλον η ανεπαρκής αξιοποίησή της. Και το οικονομικό. Δυστυχώς από την περιοχή μας λείπει η τοπική αγορά και εξαιτίας αυτού οι θέσεις εργασίας είναι ελάχιστες».
Που βρίσκονται τα θέματα αυτά στην Περαία;
«Πιστεύω ότι με την ολοκλήρωση του τεχνολογικού πάρκου και τον τουριστικό χαρακτήρα που χρόνο με τον χρόνο κάνει την Περαία επιλέξιμη από τον παραθεριστικό πληθυσμό, η εμπορική ανάπτυξη είναι αναπόφευκτη. Όσον αφορά τους άλλους δυο τομείς, κυκλοφοριακό και αξιοποίηση της περιοχής, αυτά μένει να τα δούμε σε συνεργασία -πάντα- με τον Δήμο αν και η καθημερινότητα βρίσκεται, ήδη, σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο σε σχέση με παλαιότερα».
Σε ερώτηση για τα έργα που έχουν διεξαχθεί στη δημ. κοινότητα της Περαίας, από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του τωρινού Συμβουλίου μέχρι και σήμερα, η κα. Βουλγαράκη απαντά ότι η περίοδος του Covid-19 επηρέασε σημαντικά το έργο τους. Ωστόσο, τονίζει ότι «τα περισσότερα από αυτά που έχει εισηγηθεί το Συμβούλιό μας είναι έργα δρομολογημένα».
«Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το πρόβλημα των κυκλικών κόμβων που λείπουν από την Περαία, η δημιουργία του Open Mall, για το οποίο έχουν ήδη δημοπρατηθεί οι στάσεις και τα ηλεκτρικά ποδήλατα αλλά και το πολύ σημαντικό κομμάτι της καθαριότητας. Ορισμένα από αυτά που έχουν πραγματοποιηθεί και θεωρώ ότι έχουμε και εμείς συντελέσει, μέσα από τις εισηγήσεις μας, είναι η βιβλιοθήκη που γίνεται στο 1ο Δημοτικό Σχολείο της Περαίας αλλά και η διαμόρφωση του Παλιού Καφενέ σε ένα μικρό χώρο πολιτισμού, στον οποίο θα διενεργούνται διαλέξεις, εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας».
Μελλοντικά; Ποιες είναι οι επείγουσες ανάγκες της Περαίας; Ποια είναι τα πράγματα τα οποία πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα;
«Αυτό που θεωρώ ότι θα δώσει μεγάλη άνθηση στην περιοχή μας είναι η συγκοινωνιακή ένωση της Περαίας με την Θεσσαλονίκη και δεν μιλάω για λεωφορεία. Αναφέρομαι στην ένωση του Δήμου με την Θεσσαλονίκη μέσω του μετρό. Όσον αφορά τη συγκοινωνία, έχουμε εισηγηθεί την λειτουργία ηλεκτρικού λεωφορείου το οποίο θα αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Άνω και την Κάτω Περαία και θα εξυπηρετεί και τους μαθητές του Λυκείου. Αυτό που, επίσης, αναμένεται να δρομολογηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα είναι η δημιουργία χώρων στάθμευσης, και επιστρέφω συνεχώς σε αυτό καθώς αποτελεί ένα από τα βασικότερα προβλήματά στην κοινότητας της Περαίας».
Έχουν επιλεχτεί οι χώροι που θα διατεθούν για την δημιουργία πάρκινγκ;
«Μια περιοχή η οποία έχει επιλεχθεί για να μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης είναι η περιοχή «Κοχύλι», προβλέπεται άλλωστε και από το Open Mall. Έχουμε επίσης εισηγηθεί την μετατροπή του χώρου που βρίσκεται μπροστά από το Ακρωτήρι σε χώρο στάθμευσης ειδικά για τουριστικά λεωφορεία. Οι χώροι αυτοί νομίζω πως θα ανακουφίσουν λίγο τις κεντρικές οδούς της Περαίας από τα σταθμευμένα οχήματα».
Είναι η τρίτη τετραετία ύπαρξης του θεσμού και το Τοπικό Συμβούλιο της Περαίας εξακολουθεί να μην στεγάζεται σε κάποιο κτήριο, πως θα σχολιάζατε αυτή την υποστελέχωση;
«Πρόκειται, όπως είπατε, για μια χρόνια κατάσταση. Είμαστε οι πιο άτυχοι ας πούμε, παρόλο που βρισκόμαστε στο μεγαλύτερο διαμέρισμα του Δήμου και το δεύτερο μεγαλύτερο σε πληθυσμό στη Θεσσαλονίκη. Λόγω της έλλειψης χώρων και επειδή βρισκόμαστε στην έδρα του Δήμου, δεν έχει βρεθεί μέχρι στιγμής ένα διαθέσιμο οίκημα το οποίο θα μπορούσε να παραχωρηθεί για να στεγαστεί το Τοπικό Συμβούλιο».
Μπορείς να διαβάσεις:
Στο “σκοτάδι” οι δημότες για τις αποφάσεις του Δημ. Συμβουλίου