Back
Νέα Μηχανιώνα

Σαμάρα-Μωραΐτη: Μια μέρα με τον καπετάν Μάρκο

Διάρκεια ανάγνωσης: 4 λεπτά

Πολλά χρόνια πριν την δεκαετία του ΄80 με έφερε η τύχη, λόγω εργασίας του συζύγου, να μετακομίσω σε μία κωμόπολη ιστορική, την Νέα Μηχανιώνα ,πρόσφυγες οι κάτοικοι από την Μηχανιώνα της Κυζίκου, το Αυδήμι, την Ίμβρο, την Αγία Παρασκευή του Τσεσμέ!

Φέτος κλείνει τα εκατό της χρόνια, τα πρώτα εκατό, έπονται εκατονταετηρίδες! Ένας πρώην αυτάρκης δήμος που υποβιβάστηκε σε κοινότητα του δήμου Θερμαϊκού με πρωτεύουσα την Περαία, περήφανη όμως για την ιστορία της.

Λεβέντες ναυτικοί οι άντρες ,κουβάλησαν από απέναντι το επάγγελμα , εξάλλου λένε ότι έρχονταν στο Θερμαϊκό και ήξεραν τη θάλασσα , τους άρεσε το μέρος , τους θύμιζε την Μηχανιώνα που ήταν χτισμένη σε λόφο και έμειναν, με τα γκιρ γκίρια ,τις ανεμότρατες, τις βάρκες τους, συνεχίζοντας έως σήμερα την αλιεία σαν κύρια οικονομική δραστηριότητα .
Η δραστηριότητα αυτή σύμφωνα με τον πρόεδρο των πλοιοκτητών μέσης αλιείας και συνεχιστή της ναυτικής αλιευτικής παράδοσης καπετάν Μάρκο Τσακμάκα , συνεχίζει για το 60% των επαγγελματιών γιατί το 40% σταμάτησε λόγω αδυναμίας , οικονομικής δυσπραγίας λόγω κόστους ενέργειας . Πριν από την κρίση ένα καίκι ήθελε έναν τόνο την ημέρα με κόστος 400 ευρώ ενώ τώρα ένας τόνος κοστίζει 1200 με 1300 ευρώ . Το φελιζόλ από 40 λεπτά ανέβηκε στα 1,20 λεπτά , το λάδι μηχανής από 55 έφτασε τα 125 ευρώ , τα τέλη ελλιμενισμού ανέβηκαν 60% , αυτά ανέβασαν το κόστος παραγωγής σε τέτοια επίπεδα που είναι απαγορευτικά για αρκετούς να παραμείνουν στο επάγγελμα .

Τα προβλήματα αυτά έρχονται να προστεθούν στα χρονίζοντα που η πολιτεία δεν μεριμνά να λύσει .
Στη Μηχανιώνα λειτουργεί η μεγαλύτερη ιχθυόσκαλα στην Βόρεια Ελλάδα , με 80 τόνους ψαριών καθημερινά , από όλη την Ελλάδα, χωρίς μόνιμους κτηνιάτρους και μια οργανωμένη κτηνιατρική υπηρεσία εντός της ιχθυόσκαλας καθ ‘ολην την διάρκεια της λειτουργίας της .Οι έλεγχοι έτσι γίνονται πλημμελείς με ότι αυτό συνεπάγεται ,με ένα από τα συνεπακόλουθα της μη ύπαρξης μονίμων κτηνιάτρων, η ιχνηλασιμότητα των αλιευμάτων δλδ. από πού μας έρχονται τα ψάρια?από Ελλάδα ή βαφτίζονται Ελληνικά ?

Το μεγάλο επίσης πρόβλημα που είναι εθνικό μπορώ να πω Ευρωπαϊκό, είναι η συμπεριφορά των Τούρκων ψαράδων που λειτουργούν ανεξέλεγκτα ληστεύοντας τα αποθέματα των αλιευμάτων χωρίς να εμποδίζονται από καμία συνθήκη της θάλασσας ή της Ευρώπης . Η Ελλάδα οφείλει να προστατέψει αυστηρά την κατάσταση στη θάλασσα και τους Έλληνες επαγγελματίες .
Οι προτάσεις είναι συγκεκριμένες ώστε να διαφυλαχτεί το επάγγελμα αλλά και η εθνική διάσταση του θέματος , εμπάργκο εισαγωγής ψαριών από την Τουρκία και τα αλιευτικά ύδατα της Ελλάδας να γίνουν Ευρωπαϊκά όχι μόνο στα λόγια ή στα χαρτιά αλλά και στο πεδίο .

Οι 7500 αλιεργάτες και οι 85000 με 100000 χιλιάδες επαγγελματίες περιμένουν από τους ιθύνοντες να δούν και να λύσουν τα προβλήματα του κλάδου γιατί είναι ένας ζωντανός τομέας της βασικής οικονομικής δραστηριότητας σε κάθε λιμάνι , σε κάθε ψαροχώρι , σε καθέναν από τους 42 μηχανοτρατάρηδες και τα τρία γκιργκίρια της Μηχανιώνας .
Ο Μάρκος σαν νεώτερο μέλος της αλιευτικής δύναμης της Μηχανιώνας σαν πρόεδρος του συνεταιρισμού Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και Γ.Γ.Πανελλήνιας ένωσης ,παλεύει εκτός από τα κύματα στις θάλασσες , με τα μεγαλύτερα κύματα και τέρατα της ξηράς , υπουργεία , γραμματείες , ειδικές γραμματείες κλπ κλπ…

Μετά από δυο ώρες κουβέντα πότε ήρεμα και πότε με αγανάκτηση , παρεμβαίνοντας με σημαντικές πληροφορίες, η Κλειώ, η ψυχή του συνεταιρισμού, του είπα ότι γεύτηκα νοερά την αλμύρα της θάλασσας και ένοιωσα ότι θέλω να γίνω μέσο της λύσης των προβλημάτων τους . Αυτή την δουλειά την αγαπάνε ,είναι στο κύτταρό τους την σέβονται, γι αυτό αξίζουν την προσοχή μας και την προστασία της πολιτείας, εμείς σαν ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ κι εγώ σαν αντιπρόσωπος της τοπικής κοινωνίας είμασταν και θα είμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες ώστε ο κλάδος να κρατηθεί και να προκόψει.

Μπορείς να διαβάσεις:

Social Media & Πολιτικές Διαφημίσεις

Post a Comment