Back
Ανθοπωλεία

Ανθοπωλεία Δ. Θερμαϊκού: «Χαμηλές πτήσεις» για τον εορταστικό τζίρο

Διάρκεια ανάγνωσης: 5 λεπτά

Καθοδική πορεία ακολούθησε, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, ο τζίρος των ανθοπωλείων του Δήμου μας την περίοδο των εορτών. Όπως περιγράφουν στο #ethermaikos οι ανθοπώλες, αυτό είναι αποτέλεσμα της μειωμένης αγοραστικής κίνησης.

Σύμφωνα με τον Τάσο Παπαδόπουλο, ιδιοκτήτη του ανθοπωλείου Flower Gallery στην Περαία, «η αγοραστική κίνηση των φετινών γιορτών, δεν ήταν η αναμενόμενη». Κατά τη γνώμη του «αποτέλεσμα αυτής της πτώσης είναι η γενικότερη ακρίβεια που επικρατεί στην αγορά αλλά και η ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί στους καταναλωτές από την αύξηση της ενέργειας». «Βέβαια – μας λέει – το δικό μας επάγγελμα έχει να κάνει με τα συναισθήματα. Αυτά πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν, όποιες κι αν είναι οι συνθήκες. Έτσι τα λουλούδια υπήρχαν πάντα και θα υπάρχουν γιατί όταν τα προσφέρουμε κάπου, προσφέρουμε μαζί και τα συναίσθημα μας!».

Η Ευγενία Καρακώστα, ιδιοκτήτρια του ανθοπωλείου «Γαία» στην ίδια περιοχή, μας λέει ότι «υπήρξε κάποια κίνηση, όχι όμως η αναμενόμενη, όπως συνέβαινε και παλιότερα». «Παρόλα αυτά πάλι δόξα τω Θεό λέμε, γιατί τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι και χειρότερα», υπογραμμίζει. Κατά την ίδια, ωστόσο, «τα τελευταία χρόνια, η φιλοσοφία των γιορτών έχει αλλάξει, εφόσον έχουν σταματήσει και τα δώρα των ιδιωτικών & δημοσίων υπαλλήλων. Ο κόσμος κάνει οικονομία όλο τον Δεκέμβρη, για να ξοδέψει κάποια παραπάνω χρήματα στις γιορτές. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές φαινόμενο των τελευταίων ετών, από τότε που ξεκίνησε η κρίση. Συνεπώς δε μπορούμε να μιλάμε για γιορτές, όταν ο κόσμος δεν ξοδεύει στην καθημερινότητα και κάνει οικονομία».

Η κατάσταση σε Επανομή & Νέα Μηχανιώνα

Για την Βασιλική Τζέκου, ιδιοκτήτρια ανθοπωλείου στην Επανομή, «σίγουρα, φέτος, τα πράγματα ήταν πιο παγωμένα. Είχαμε μια σχετική ροή στις γιορτινές αγορές, ο κόσμος ψώνισε αλλά ήθελε κάτι όσο το δυνατόν πιο μικρό. Ώστε να μπορέσει να το δωρίσει σε κάποια επίσκεψη». Επίσης, κατά την άποψη της, «εφόσον ανέβηκαν οι τιμές σε λιπάσματα & σε χώματα, προφανώς υπήρξε αύξηση στις τιμές και του τελικού προϊόντος. Σίγουρα έχουν ανέβει οι τιμές, καμία σχέση όμως με τις αντίστοιχες στην αγορά των τροφίμων», σχολιάζει.

Για την Τατιάνα Σούμπαση, ιδιοκτήτρια του Flowers 4 You στη Νέα Μηχανιώνα, «η φετινή αγοραστική κίνηση μέσα στις γιορτές δεν έχει καμία σχέση με πέρσι και πρόπερσι. Να σας πω ότι είμαστε 30-40% κάτω», τονίζει. «Δεν υπήρχε η αναμενόμενη κίνηση, παραμονή Πρωτοχρονιάς ειδικά τα πράγματα ήταν τραγικά. Πλέον δεν γιορτάζουμε, ο κόσμος έχει μαζευτεί πάρα πολύ, οι συγκεντρώσεις στα σπίτια περιορίστηκαν. Για αυτό θεωρώ πως και εμείς έχουμε πέσει πάρα πολύ», σχολιάζει. Κατά τη γνώμη της, «θα πρέπει να υπάρχει μια ροή στην αγορά, προκειμένου να βγαίνουν τουλάχιστον τα έξοδα και να μείνει και κάτι στην τσέπη. Τώρα, το να δουλέψεις μία, δύο ή πέντε μέρες το χρόνο δε βοηθάει στο να κρατηθεί έτσι μια επιχείρηση». «Το δικό μας είδος είναι πολύ ευαίσθητο. Αν δεν πουλήσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα, ανοίγεις τον κάδο και πετάς τα… λεφτά σου», μας λέει χαρακτηριστικά.

«Ταξίδια, διασκέδαση & κλειστό εορταστικό τραπέζι έβαλαν φρένο στην αγοραστική κίνηση των ανθοπωλείων»

Τη δική του διάσταση επί του θέματος έδωσε , μιλώντας στο #ethermaikos, ο Μανώλης Σύλλης, μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Κατά τον ίδιο υπήρξε, σε σχέση με πέρσι, μια μείωση περίπου 30% της αγοραστικής κίνησης των ανθοπωλείων. «Αυτό οφείλεται, κατά την γνώμη μου, σε τρεις λόγους: πρώτον πάρα πολλοί νέοι άνθρωποι, λόγω των δύο χρόνων εγκλεισμού με τον COVID, επέλεξαν κάποιους εσωτερικούς & εξωτερικούς τουριστικούς προορισμούς για τις διακοπές τους, με πολλούς από αυτούς να είναι sold out. Δεύτερον, υπήρξε ιδιαίτερα αυξημένη κινητικότητα στο κομμάτι της διασκέδασης.

Από την άλλη, ρόλο στη μειωμένη αυτή αγοραστική κίνηση θεωρώ ότι έπαιξε και το εορταστικό τραπέζι. Από την άποψη ότι λόγω του COVID, αυτό περιορίστηκε σε αυστηρά οικογενειακά πλαίσια. Εκεί, λοιπόν, δεν αγοράστηκαν συγκεκριμένα λουλούδια, τα οποία όπως συνηθιζόταν άλλες χρονιές οι οικογένειες τα τοποθετούσαν στα βάζα τους, δίνοντας μια άλλη νότα στο σπίτι τους. Επίσης, άνθρωποι που πήγαν ως προσκεκλημένοι σε κάποιο τραπέζι δεν πήραν λουλούδια αλλά κάτι άλλο, ίσως. Για τους λόγους αυτούς θεωρώ ότι υπήρξε μία πτώση», εξηγεί.

«Γενικότερα παρατηρούμε, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, χαμηλά επίπεδα πωλήσεων κατά την διάρκεια των εορτών. Όταν δεν υπάρχει καλή ψυχολογία τότε δεν κινείται και η αγορά, αυτό είναι νόμος», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κ. Σύλλη, ωστόσο, υπάρχει και ένα «αλλά» στην όλη υπόθεση. Και αυτό γιατί, κατά τον ίδιο «παρατηρήθηκε αυξημένη κίνηση στις πωλήσεις των αλεξανδρινών, το συγκεκριμένο λουλούδι πήγε πάρα πολύ καλά. Σημειώθηκαν, μάλιστα, ελλείψεις στην αγορά. Μπορώ να σας πω, λοιπόν, ότι «σώθηκε η παρτίδα» με αυτό τον τρόπο. Και αυτό γιατί η μαζική αγορά τους ισοσκέλισε – ας πούμε – την μειωμένη αγοραστική κίνηση των λουλουδιών».

Μπορείς να διαβάσεις:

ΕΡΕΥΝΑ: Ποιες είναι οι ανάγκες των νέων της Θεσσαλονίκης & του Δήμου Θερμαϊκού

Post a Comment