Α. Ρούφτης: «Δεν κάνανε τίποτα για τους Νέους Επιβάτες»
Ο Αλέξανδρος Ρούφτης μιλά στο #ethermaikos για τις άμεσες ανάγκες στην κοινότητα των Ν. Επιβατών, τις παραλείψεις και την ολιγωρία από τη μεριά της διοίκησης.
Ο Αλέξανδρος Ρούφτης είναι ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας των Νέων Επιβατών, υποψήφιος και εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος με το ψηφοδέλτιο του πρ. Δημάρχου Θερμαϊκού, Γιάννη Μαυρομάτη, και η ενεργή ενασχόλησή του με την πολιτική μετράει περισσότερα από 40 χρόνια.
Θα είστε εκ νέου υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές; Και αν ναι θα στελεχώσετε και πάλι το ψηφοδέλτιο του κ. Μαυρομάτη;
Μπήκα πολύ μικρός στην πολιτική και ακόμα και τώρα μου αρέσει να ασχολούμαι με τα κοινά. Αν δεν σου αρέσει κάτι, δεν το κάνεις καλά. Αυτή είναι η 17η χρονιά που οι κάτοικοι των Νέων Επιβατών με επιλέγουν για να τους εκπροσωπήσω και ελπίζω να το κάνουν ξανά τον Οκτώβριο, όταν θα είμαι και πάλι υποψήφιος με τον Γιάννη Μαυρομάτη. Ο λόγος που δεν θέλω να φύγω από το πλευρό του είναι ότι υπάρχει μια εξαιρετική συνεργασία, με σεβασμό και κατανόηση.
Πως ζείτε τώρα την δημ. κοινότητα των Ν. Επιβατών, πως είναι η καθημερινότητα εκεί;
Η ζωή στους Νέους Επιβάτες είναι -ας μου επιτραπεί η έκφραση- χάλια. Δεν έχει καμία σχέση με το πως ήταν παλαιότερα. Οι κάτοικοι παραπονιούνται ότι η διοίκηση αδιαφορεί για τους Ν. Επιβάτες, τηλεφωνούν σε εμένα τον ίδιο και μου γνωστοποιούν τα απλά καθημερινά τους προβλήματα. Δεν ξέρω ποιος ευθύνεται για τις ελλείψεις αυτές. Ο Δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι; Δεν γνωρίζω ποιος ευθύνεται για τις καθυστερήσεις αυτές, ούτε τι συμβαίνει στις άλλες περιοχές, αλλά υπάρχει μια ολιγωρία -θα έλεγα- από την πλευρά τους για τους Νέους Επιβάτες.
Σε ποιους τομείς εντοπίζετε αυτή την αδιαφορία; Ποιες είναι οι ελλείψεις των Ν. Επιβατών;
Αρχικά, λείπει η συνεννόηση και ο σεβασμός προς το Τοπικό Συμβούλιο. Θα αναφερθώ στο παράδειγμα του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του οποίου τα εγκαίνια έγιναν πριν λίγες μέρες. Μέχρι πρότινος το Κοινωνικό Παντοπωλείο, στεγάζονταν στην Κοινότητα του Μπαξέ. Η διοίκηση του Δήμου, αποφάσισε να το μεταφέρει στην Δημοτική Κοινότητα της Επανομής. Εμείς όμως, ως Τοπικό Συμβούλιο, δεν ενημερωθήκαμε ποτέ. Όφειλε κάποιος από την διοίκηση να μας ενημερώσει για την σκέψη αυτή, ώστε να βγάλουμε και εμείς μια απόφαση. Η μετακίνηση αυτή σε πολλούς κατοίκους «έκοψε τα πόδια». Υποτίθεται ότι θα έμπαινε αυτοκίνητο για να εξυπηρετείται ο κόσμος. Το αυτοκίνητο όμως πόσους θα πάρει; Και έτσι να γινόταν όμως, δεν φτάνει ένα αυτοκίνητο να μεταφέρει τόσο κόσμο στην Επανομή. Πόσα αυτοκίνητα θα βάλουν;
Και πάμε στα πρακτικά. Εδώ και ενάμιση χρόνο έχει γεμίσει το χωνευτήρι στα κοιμητήρια. Έχουμε τόσες φορές ενημερώσει για το πρόβλημα. Εγώ ο ίδιος τηλεφώνησα στον υπεύθυνο, τον Χρήστο τον Τζίνα. Δεν λέω ότι μου είπε όχι, δεν έγινε όμως τίποτα. Αυτό έχει έτσι πάνω από ένα χρόνο. Όταν είχα μιλήσει με τον προκάτοχο του κ. Τζίνα για το πρόβλημα των κοιμητηρίων, ξέρετε τι μου απάντησε; «Μην περιμένεις να γίνει». Παρόμοια προβλήματα δεν αντιμετωπίσαμε με καμία άλλη διοίκηση.
Κάνοντας κανείς μια βόλτα στο παραλιακό μέτωπο των Ν. Επιβατών αντικρύζει μια εικόνα εγκατάλειψης και παραμέλησης ενός άκρως τουριστικού προορισμού, μόλις μια ανάσα πριν την τουριστική περίοδο. Υπήρξαν προτάσεις από την δική σας πλευρά για την τόνωση του παραλιακού μετώπου;
Πριν από περίπου δύο χρόνια, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου κάναμε μια εισήγηση με όλα όσα χρίζουν άμεσης φροντίδας για το παραλιακό μέτωπο του Μπαξέ, από το σημείο που τελειώνει η Περαία μέχρι τα σύνορα με την Αγία Τριάδα. Η λίστα αυτή περιλάμβανε τις φθορές στις νησίδες που χρειάζονται αποκατάσταση, την φροντίδα του πεζόδρομου, τον καθαρισμό του Αιγιαλού και του σιντριβανιού της πλατείας Τσιτσάνη.
Θεωρείτε ότι η διοίκηση του Δήμου από τη μεριά της έχει πράξει τα δέοντα για το συγκεκριμένο θέμα και επομένως την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής των Ν. Επιβατών;
Από όσα που ανέφερα προηγουμένως, δεν έγινε τίποτα. Ίσως λίγο να έχει βελτιωθεί η καθαριότητα. Αλλά τίποτε άλλο. Εγώ είχα κάνει τότε μια προσπάθεια να επικοινωνήσω ο ίδιος με τον Δήμαρχο, με δέχτηκε, του επέστησα την προσοχή στα προβλήματα αυτά και τότε αποφασίστηκε να υπάρξει μια δεύτερη συνάντηση με παρόντα όλα τα μέλη του Τοπικού των Ν. Επιβατών. Τις συναντήσεις αυτές δεν τις διαδέχτηκαν οι ανάλογες ενέργειες.
Δεδομένης της εκλογής σας με το ψηφοδέλτιο του κ. Μαυρομάτη, πως θα εκτιμούσατε τη γενικότερη συνεργασία σας με την σημερινή διοίκηση Τσαμασλή;
Στην αρχή της τετραετίας υπήρχε μια καλή συνεργασία. Τα τελευταία δυο περίπου χρόνια, αυτό που εγώ ως Πρόεδρος των Ν. Επιβατών αντιμετωπίζω είναι αδιαφορία. Δεν ξέρω αν ο ίδιος ο Γιώργος Τσαμασλής έχει γνώση ή αν όλα αυτά προέρχονται από τους αντιδημάρχους, αλλά δεν λύνονται τα προβλήματά μας. Όπως φαντάζομαι θα ξέρετε, την προηγούμενη χρονιά μέλη του τοπικού μας συμβουλίου από το ψηφοδέλτιο του κ. Τσαμασλή, δήλωσαν ανεξάρτητα. Γιατί; Γιατί η σημερινή διοίκηση δεν έκανε τίποτα για τους Νέους Επιβάτες. Είναι κάτι στο οποίο και εγώ συμφωνούσα αλλά για βιοποριστικούς λόγους δεν μπόρεσα να ανεξαρτητοποιηθώ.
Δεν υπάρχουν, φυσικά, προσωπικές διαφορές με τον Δήμαρχο και μάλιστα με συνεχάρη όταν επανεκλέχθηκα Πρόεδρος στις πρόσφατες εκλογές των Τοπικών, αλλά οι σχέσεις συνεργασίας είναι κάτι διαφορετικό. Όπως είπα και πριν, είναι πολύ πιθανόν ο δήμαρχος να μην γνωρίζει για όλα αυτά, γιατί εγώ όταν θέλω να αναφέρω ένα πρόβλημα επικοινωνώ με τους αρμόδιους αντιδημάρχους.
Που βρίσκεται το θέμα της οδοποιίας στους Ν. Επιβάτες. Γνωρίζω για παράδειγμα ότι αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ανεπαρκή φωτισμό του δρόμου και την πεζοδρόμηση καθώς και ότι διεκδικείτε τη διαπλάτυνση του οδικού δικτύου.
Στις περιπτώσεις που θέλει η διοίκηση να προβεί σε διορθώσεις του οδικού δικτύου, είθισται να τηλεφωνούν στον Πρόεδρο και να τον συμβουλεύονται για τα σημεία που χρειάζεται να επισκευαστούν. Εμένα δεν μου έχει γίνει ποτέ τέτοιο τηλεφώνημα και οι μόνοι δρόμοι που φροντίζονται είναι οι κεντρικές οδοί, η Μηχανιώνας-Θεσσαλονίκης και η Ανθέων, παρόλο που υπάρχουν σε πολλά σημεία προβλήματα.
Για παράδειγμα, η άσφαλτος του δρόμου που οδηγεί στα κοιμητήρια έχει υποχωρήσει από την δεξιά πλευρά που είναι τα χωράφια. Πλέον δεν μπορεί να κινηθεί ένα όχημα με ασφάλεια στον δρόμο αυτό και ο κόσμος αναγκάζεται να κάνει τον γύρο. Υπήρξαν πολλές διαμαρτυρίες και εμείς το έχουμε αναφέρει στους αρμόδιους πολλές φορές, υπάρχει και απόφαση. Μέχρι σήμερα είναι έτσι.
Σχολική Στέγη. Ένα έργο που διεκόπη απότομα το προηγούμενο έτος, με τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου που προοριζόταν για την ανέγερση Σχολικής Στέγης -που λείπει από την περιοχή-. Τι συνέβη με το θέμα αυτό και που βρίσκεται τώρα;
Το οικόπεδο αυτό ήταν χαρακτηρισμένο Σχολική Στέγη. Ο Δήμος εξέδωσε μια απόφαση για τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου και την ανέγερση εκκλησίας σε αυτό. Χωρίς φυσικά να ενημερωθούμε προηγουμένως εμείς ως Τοπικό. Μας αγνόησαν πλήρως. Στο οικόπεδο αυτό όμως δεν μπορεί να ανεγερθεί εκκλησία.
Γιατί;
Για την ανέγερση εκκλησίας χρειάζονται τουλάχιστον 2.5000 m., το οικόπεδο αυτό είναι μόλις 1.200 m. Πως λοιπόν θα γίνει εκκλησία; Η παράταξη του κ. Μαυρομάτη έκανε τότε ένσταση για το γεγονός ότι δεν ενημερώθηκε το Τοπικό Συμβούλιο, οπότε δεν κάναμε εμείς κάποια επιπλέον κίνηση. Δεν υπήρξε, πάντως, κάποιος από το Τοπικό Συμβούλιο που να τάχθηκε υπέρ της απόφασης αυτής, όλοι ήμασταν κατά.
Ποια είναι τα θέματα που από την στιγμή της εκλογής σας θέσατε σε προτεραιότητα και καταφέρατε να ολοκληρώσετε επί της θητείας σας;
Κάθε μου προσπάθεια για την ολοκλήρωση κάποιου έργου, παύθηκε. Τα μόνα πράγματα που έχουμε καταφέρει -μετά κόπων και βασάνων- ως Συμβούλιο είναι η ύπαρξη επαρκούς φωτισμού του οδικού δικτύου και η απομάκρυνση των ογκωδών απορριμμάτων και αυτά γιατί τηλεφωνώ προσωπικά στους υπαλλήλους, όχι στους αντιδημάρχους.
Μελλοντικά; Ποια είναι τα πράγματα τα οποία πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα στην δημ. κοινότητα των Ν. Επιβατών;
Κάθε χρόνο η επισκεψιµότητα της περιοχής µας αυξάνεται κατακόρυφα κατά τους εαρινούς και καλοκαιρινούς µήνες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των απορριµµάτων, κυρίως, στο παραλιακό µέτωπο της Κοινότητας. Θέλω, λοιπόν, την άριστη εικόνα του παραλιακού μετώπου. Αυτό σημαίνει καθαρός αιγιαλός, φροντισμένος πεζόδρομος, τακτική απομάκρυνση των απορριμμάτων και αποκατάσταση των βλαβών που προκύπτουν. Πρέπει όλα αυτά να δρομολογηθούν μέσα στην επόμενη τετραετία.