Back
Μαλές

Π. Μαλές: «Ο δήμος Θερμαϊκού θα έπρεπε να έχει 0% ανεργία»

Descriptive alt text
Διάρκεια ανάγνωσης: 13 λεπτά

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων και Επαγγελματιών Θερμαϊκού (ΕΕΣΘ) για το “σήμερα” και το “αύριο” της τοπικής αγοράς – Αποκλειστική συνέντευξη του Παναγιώτη Μαλέ στο #ethermaikos.

Συνέντευξη στη Χριστίνα Στεφανίδου – ethermaikos.gr

Κάλεσμα στους καταναλωτές να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και τα καταστήματα της πόλης μας απευθύνει ο Πρόεδρος του ΕΕΣΘ, Παναγιώτης Μαλές, με αφορμή την αυλαία της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

κ. Μαλέ, είστε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων και Επαγγελματιών του Δήμου Θερμαϊκού, πείτε μας λίγα πράγματα για τον Σύλλογο. Πότε ιδρύθηκε, πόσα μέλη αριθμεί και ποιος είναι ο ρόλος του στην κοινωνία του Θερμαϊκού;

Ο Σύλλογος μας δεν έχει πολλά χρόνια ζωής, είναι μόλις τέσσερα χρόνια ενεργός, η θητεία μας δηλαδή είναι η δεύτερη διοίκηση που έχει προκύψει μετά τη σύσταση του Συλλόγου. Ο Επαγγελματικός και Εμπορικός Σύλλογος Θερμαϊκού (ΕΕΣΘ) είναι ένας σύλλογος ο οποίος από την πρώτη μέρα είναι αρκετά ενεργός και τακτοποιημένος σε όλες του τις διαδικασίες και όλα τα διαδικαστικά που μπορεί να ορίζει ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Οι επαγγελματικοί σύλλογοι είναι το πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης των επιχειρήσεων και υπήρχε στην περιοχή ανάγκη για κάτι τέτοιο, καθώς οι καταστηματάρχες/ επιχειρηματίες του Θερμαϊκού δεν είχαν έναν σύλλογο να απευθυνθούν.

Όταν ξεκινήσαμε ήμασταν εγγεγραμμένα περίπου 60 μέλη, τέσσερα χρόνια μετά αριθμούμε περί τα 140 μέλη -ότι σας λέω είναι τακτοποιημένοι και οικονομικά ενήμεροι. Να σας δώσω και ένα στατιστικό στοιχείο, μόνο η Δημοτική Κοινότητα της Περαίας αριθμεί κοντά στις 1.000 επιχειρήσεις πάσης φύσεως. Υπάρχουν -όπως καταλαβαίνετε- πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Όσον αφορά τους στόχους του Συλλόγου, είναι ένα όνειρο των ανθρώπων που συμμετέχουν στο ΔΣ, ο Σύλλογος να έχει μια ενιαία εκπροσώπηση για ολόκληρο τον δήμο, γιατί βάση καταστατικού εμείς αυτή τη στιγμή εκπροσωπούμε μόνο την Περαία, τους Ν. Επιβάτες και την Αγ. Τριάδα. Διαπιστώσαμε, μετά από όλες αυτές τις ενέργειες που έχουμε κάνει, πως υπάρχει ανάγκη από τις επιχειρήσεις των άλλων κοινοτήτων -οι οποίες δεν εκπροσωπούνται από κάποιον ενεργό σύλλογο- για ένταξη στον Εμπορικό Σύλλογο του Θερμαϊκού.

Ποια είναι η γενική εικόνα του Συλλόγου αυτή τη στιγμή για την πορεία της οικονομίας σε τοπικό επίπεδο (καταστήματα, επιχειρήσεις κλπ);

Επειδή όπως σας είπα εκπροσωπούμε κατά βάση την Περαία και έχω πολύ ξεκάθαρη εικόνα για την περιοχή, θα ρίξω το βάρος εκεί. Αυτή τη στιγμή, λόγω της συγκέντρωσης των τραπεζικών καταστημάτων όλων των γύρων περιοχών, η Δ.Κ. της Περαίας έχει συγκεντρώσει όλη την καθημερινή οικονομική ζωή των επαγγελματιών και των καταναλωτών του δήμου. Ως πρωτεύουσα του δήμου, είναι επίσης ο πόλος έλξης των τουριστών, όπως και να το κάνουμε έχει συγκεντρώσει τη μερίδα του λέοντος στο τουριστικό κομμάτι. Βέβαια, οι επιχειρήσεις της περιοχής δεν αντιμετωπίζουν όλες την ίδια ευμάρεια σε σχέση με όλο αυτό που σας περιγράφω. Ιδιαίτερα οι μικρές επιχειρήσεις, λόγω του ότι δεν υπάρχει μια κεντρική αγορά, είναι σκόρπιες και αυτό είναι το πρώτο μειονέκτημα σε σχέση με όμορους δήμους όπως είναι της Καλαμαριάς που έχει τον πεζόδρομό της, της Θέρμης που έχει την κεντρική πλατεία κ.α. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο μειονέκτημα για τις επιχειρήσεις του δήμου μας σε σχέση με περιοχές που χωροταξικά είναι πιο δομημένη η κεντρική τους αγορά.

Το δεύτερο σημαντικό θέμα είναι ότι από την πλευρά του δήμου δεν έχουν γίνει αυτά τα αναπτυξιακά έργα που θα μπορούσαν να γίνουν ώστε να τονωθεί η τοπική αγορά και όχι μόνο της Περαίας. Δηλαδή, αυτή τη στιγμή γίνεται μια λαϊκή αγορά και αν κάνετε μια βόλτα θα διαπιστώσετε ότι τα καταστήματα που είναι όμορα στην λαϊκή αγορά, δεν λειτουργούν, είναι κλειστά. Ένα βασικό θέμα που συζητήσαμε και με την υπάρχουσα και με τη μέλλουσα διοίκηση του κ. Τζέκου, είναι η μετακίνηση της λαϊκής αγοράς.

“Υπάρχουν πράγματα που στο 2023 δεν θα έπρεπε καν να συζητάμε, άλλοι δήμοι τα έχουν λύσει εδώ και πολλά χρόνια”

Ακόμη, στην περιοχή μας καλώς ή κακώς η εστίαση -που είναι ένας κλάδος ανάπτυξης, γιατί όταν αναπτύσσεται αυτή αναπτύσσονται και άλλες επιχειρήσεις γύρω από αυτή- έχει συγκεντρωθεί όλη στο παραλιακό μέτωπο και όλα τα εμπορικά καταστήματα βρίσκονται στο κέντρο της Περαίας, είναι σαν να είμαστε εμείς και αυτοί. Θεωρούμε λοιπόν ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια καλύτερη κατανομή των επιχειρήσεων, για να μπορέσει να δημιουργηθεί κίνηση στην αγορά, κάτι που είδαμε πολύ έντονα πέρυσι στην Λευκή Νύχτα, ενώ τα μαγαζιά μας λοιπόν δουλέψανε πάρα πολύ, δεν είχε ο κόσμος να κάτσει να φάει να πιεί εδώ που έκανε τα ψώνια του.

Επίσης, δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, λόγω του χωροταξικού σχεδιασμού της Περαίας, στο κομμάτι του πολεοδομικού της χρήσης γης -είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα- δεν μπορούν να γίνουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της Ανθέων, μπαίνοντας στην Περαία – είναι ένα καίριο θέμα που συζητήσαμε με όλους τους υποψήφιους δημάρχους προεκλογικά και που δεν το έχουν ακουμπήσει ποτέ. Είναι ένα μεγαλόπνοο έργο, αλλά είναι ένα έργο που θα αναπτύξει πάρα πολύ την περιοχή.

Παλαιότερα, υπήρχε έντονη κινητικότητα στα τοπικά καταστήματα, σήμερα με μια βόλτα στις ΔΕ του δήμου μας και κυρίως σε Επανομή και Ν. Μηχανιώνα, θα συναντήσει κανείς πολλές επιχειρήσεις να έχουν “βάλει λουκέτο” και γενικότερα μια αγορά άκρως προβληματική. Πως βιώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Θερμαϊκού την υπάρχουσα κατάσταση και με ποιους τρόπους βρίσκεστε δίπλα στους επιχειρηματίες;

Καταρχάς, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα που βιώνουν οι επαγγελματίες των περιοχών μας: Είναι ότι βρίσκεται πολύ κοντά μας το Mediterranean cosmos, το μεγαλύτερο -αν δεν κάνω λάθος- εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα αίσθημα ανασφάλειας στις τοπικές επιχειρήσεις να επενδύσουν ακόμα περισσότερα χρήματα στα καταστήματά τους, είτε σε ανακαίνιση, είτε σε καλλωπισμό, γιατί ξέρουν ότι πολλοί από τους καταναλωτές δεν θα στηρίξουν την τοπική αγορά και θα επιλέξουν τα μεγάλα πολυκαταστήματα.

Εγώ επειδή βρίσκομαι εδώ από το 2010, σε συζητήσεις μου με παλιούς Περαιώτες, μου λένε ότι πριν το cosmos, εδώ ήταν μια τελείως άλλη περιοχή, ότι τα καταστήματα είχαν άλλη αίγλη.

Τώρα, εμείς ως Σύλλογος τι μπορούμε να κάνουμε στο κομμάτι οργάνωσης των επιχειρήσεων; Είμαστε στην υλοποίηση του Open Mall, το οποίο είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης για να δημιουργηθούν ανοιχτά κέντρα εμπορίου, τα οποία ουσιαστικά έχουν τη λογική του κλειστού εμπορικού κέντρου σε ανοιχτό χώρο.

Που βρίσκεται σήμερα αυτό κ. Μαλέ και τι θα περιλαμβάνει;

Οι διαχειριστές του έργου από την πλευρά των καταστημάτων είναι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, αυτή τη στιγμή έχουμε συγκεντρώσει -γιατί ο Σύλλογος και το Επιμελητήριο πάμε χέρι χέρι- όλο το γραφειοκρατικό κομμάτι που έπρεπε να γίνει από την πλευρά των επιχειρήσεων και έχουμε τη δέσμευση του Επιμελητηρίου ότι μέχρι τις γιορτές θα επικηρύξει τον διαγωνισμό. Αυτό περιλαμβάνει αλλαγή της πρόσοψης των καταστημάτων (διαφημιστικές ταμπέλες, ζαρντινιέρες, πατάκια, εικαστικά, τέντες) οτιδήποτε θα βοηθήσει στην επίτευξη της ομοιομορφίας και αφορά κυρίως τις αδύναμες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα να βελτιώσουν την εικόνα της επιχείρησής τους. Υπάρχει, επίσης, ένας προϋπολογισμός γύρω στις 80.000 ευρώ το οποίο αφορά στην ”κατασκευή” ιστοσελίδας αποκλειστικά για το Open Mall, ώστε η κάθε επιχείρηση να μπορεί να διαφημίζεται εκεί χωρίς να διαθέτει τη δική της ιστοσελίδα.

“Θα είναι ένα έργο το οποίο δεν θα αλλάζει 100% την εμπορική ταυτότητα της περιοχής, σίγουρα όμως θα «γυαλίσει» λίγο το κομμάτι της αναγνωσιμότητας των επιχειρήσεων της Περαίας”

Τι μέτρα προτείνετε ως Σύλλογος για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς;

Αρχικά αυτό θα πρέπει να ξεκινάει από τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Βρισκόμαστε λίγο πριν την εορταστική περίοδο, θα πρέπει λοιπόν οι επιχειρήσεις μας να είναι καθαρές, προσεγμένες, στολισμένες. Να βλέπει ο καταναλωτής ένα κατάστημα και να το χαίρεται. Αυτό είναι το κομμάτι των επαγγελματιών, το οποίο πρέπει να γίνεται από όλους, γιατί η αγορά μας θα πρέπει να έχει μια ταυτότητα.

Το δεύτερο κομμάτι είναι τα έργα ανάπτυξης και βελτίωσης της καθημερινότητας από τον δήμο Θερμαϊκού: Πρέπει να ολοκληρωθούν συγκεκριμένα έργα, να ταχτοποιηθούν τα πεζοδρόμια, να γίνουν δεντροφυτεύεις, να γίνουν παρκάκια, να έχει δωρεάν wi-fi σε όλη την έκταση της Περαίας κ.α.

Το τρίτο κομμάτι, για το οποίο έχουμε και τη δέσμευση του νέου δημάρχου, είναι ότι θέλουμε να αυξήσουμε το traffic της περιοχής, πρέπει με κάποιο τρόπο να μετακινούνται εύκολα οι πολίτες μεταξύ των αγορών. Αυτό θα αυξήσει την επισκεψιμότητα των καταστημάτων και θα βοηθήσει στην κυκλοφορία της οικονομίας στην αγορά.

Ένα τέταρτο -πολύ βασικό κομμάτι- είναι το κομμάτι του Parking. Η περιοχή δεν έχει Parking. Υπάρχουν συγκεκριμένα οικόπεδα δημοτικά, τα οποία είναι ανεκμετάλλευτα, για παράδειγμα εδώ στη Ρωμανού, υπάρχει ένα μεγάλο οικόπεδο που θα μπορούσε να γίνει parking. Δεν λέμε να είναι δωρεάν. Θα μπορούσε να υπάρχει ένα μικρό- συμβολικό αντίτιμο για να αφήσει κάποιος μέσα το όχημά του και να ξέρει ότι θα υπάρχει φύλαξη -γιατί το parking δεν είναι μόνο για να σου προσφέρει τη θέση για το όχημα σου, θα πρέπει να σου προσφέρει και ασφάλεια. Πιστεύω ότι αυτή θα ήταν μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις για τον Θερμαϊκό.

“Οι επιχειρήσεις εδώ πραγματικά προσπαθούν και με τις εκπτώσεις και με τις τιμές τους, δεν θα χάσουνε δηλαδή πελάτη λόγω τιμής. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής προσπαθούν να είναι ανταγωνιστικοί. Δεν είναι επομένως ότι είμαστε ακριβή αγορά, το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι είμαστε ”σκόρπια” αγορά”

Δεδομένου ότι ο Δήμος Θερμαϊκού είναι ένας δήμος άκρως τουριστικός, μπορεί θεωρείτε η τοπική αγορά να βασιστεί στον τουρισμό και στα κέρδη που αποφέρει;

Μπορεί εν μέρη. Κοιτάξτε, τα ακίνητα εδώ στην περιοχή μέχρι και πριν την οικονομική κρίση πωλούνταν σε πολύ υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλοί κάτοικοι που πήραν τότε δάνεια για να αγοράσουν ακίνητα. Οι πολύ δύσκολοι αυτοί καιροί, λοιπόν, έχουν δημιουργήσει μια ανασφάλεια το πως να βγάλουμε τον μήνα. Η περιοχή μας, όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι μια πλούσια περιοχή. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι και τώρα που είναι η πληρωμή των συντάξεων: Δηλαδή, θα δεις πολύ αυξημένη επισκεψιμότητα στα καταστήματα για περίπου 10 ημέρες και μετά μόλις τελειώνουν αυτά τα χρήματα, για 20 ημέρες, η αγορά δεν περνάει καλά.

Αναπληρώνεται σε ένα βαθμό από τον τουρισμό -περίοδος που διαρκεί 4-5 μήνες-, οι τουρίστες δηλαδή ενισχύουν τα μαγαζιά, βγαίνουν βόλτα στην αγορά, αλλά ένα μεγάλο πρόβλημα και εδώ αποτελεί ότι δεν έχουμε καταφέρει να ”συνδέσουμε” το παραλιακό μέτωπο με την υπόλοιπη αγορά. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με ένα open λεωφριάκι -όπως αυτό που είναι στον Λευκό Πύργο-, που θα κινείται τοπικά και όχι μόνο στην Περαία, να πηγαίνει σε όλες τις περιοχές. Υπάρχουν περιπτώσεις τουριστών, να έρθουν να μείνουν σε ένα από τα ξενοδοχεία παραλιακά και να μην ανέβουν ποτέ επάνω στην αγορά. Πρέπει με κάποιο τρόπο και εμείς ως Σύλλογος σε συνεργασία με τα ξενοδοχεία της περιοχής -ίσως να φτιάξουμε έναν επαγγελματικό χάρτη-, να δώσουμε πάντως έναν τόνο ότι δραστηριοποιούνται και εμπορικές επιχειρήσεις στην περιοχή.

Το σχέδιο μας είναι μέχρι τις γιορτές ο Σύλλογος να αποκτήσει τη δική του οντότητα στο Social Media -γιατί αυτή τη στιγμή, έχουμε μια απλή παρουσία στο Facebook και το Instagram-, να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα, στην οποία τα εγγεγραμμένα μέλη θα έχουν ενεργή παρουσία με φωτογραφίες και μια περιγραφή της επιχείρησής του, για να έχει και κάποιο πρακτικό όφελος και αυτή η ετήσια συνδρομή που πληρώνουν οι καταστηματάρχες.

Αν αυτό το συνδυάσουμε και με το γεγονός ότι υπάρχουν τουρίστες που έρχονται και μένουν εδώ 5-6 μήνες, θα μπορούν πολύ εύκολα -μέσω της ιστοσελίδας- να βρουν ότι χρειάζονται στο δήμο χωρίς να χρειαστεί να πάνε στο cosmos για παράδειγμα.

Πέρυσι για πρώτη φορά αν δεν κάνω λάθος, ο Εμπορικός Σύλλογος ανέλαβε μια εξαιρετική πρωτοβουλία, έναν ολόκληρο μήνα εκδηλώσεων για τον εορτασμό των Χριστουγέννων, συμπεριλαμβανόμενης και της Λευκής Νύχτας, φέτος ετοιμάζετε να υλοποιήσετε κάτι παρόμοιο ενόψει της εορταστικής περιόδου;

Φέτος θέλουμε να διοργανώσουμε την 3η Λευκή Νύχτα στον δήμο Θερμαϊκού. Θέλουμε αυτή τη φορά η διοργάνωση να γίνει μέσα στα Χριστούγεννα. Υπάρχει ένας αρχικός σχεδιασμός. Δεν έχω μέχρι στιγμής κάτι ανακοινώσιμο. Βρισκόμαστε άλλωστε έναν ολόκληρο μήνα πριν τα Χριστούγεννα. Νομίζω, πάντως, ότι θα έχουμε τη στήριξη του δήμου – την είχαμε στην προηγούμενη λευκή νύχτα- όπως και τη στήριξη της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας και της Δ/νσης Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης.

Αυτό που όμως θα χρειαστούμε περισσότερο από όλα, είναι εθελοντές. Ξέρετε, όταν ένας 7μελής Σύλλογος προσπαθεί να διοργανώσει κάτι τόσο μεγάλο, χρειάζεται εθελοντές και χρειάζεται και χρήματα. Αυτή τη στιγμή μας πονάει πιο πολύ το κομμάτι των εθελοντών. Όχι γιατί έχουμε τα χρήματα, αλλά γιατί για παράδειγμα, όταν οι επιχειρηματίες της περιοχής είδαν ότι με την περσινή διοργάνωση ήρθαν 5.000 άτομα –εκτός περιοχής- και αφήσαν εδώ κάποια χρήματα, τώρα που ψάχνουμε για χορηγούς και απευθυνόμαστε σε καταστηματάρχες, δίνουν πιο εύκολα τη χορηγία για να καταφέρει να υλοποιηθεί ξανά κάτι τέτοιο.

“Εξάλλου και εμείς, τα μέλη του ΔΣ, επιχειρηματίες είμαστε και έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας τον ανταγωνισμό, οπότε κοιτάμε πίσω και λέμε ότι αυτό που θα κάνουμε τώρα πρέπει να είναι καλύτερο από αυτό που κάναμε πέρυσι και σίγουρα να είναι καλύτερο από αυτό που έκαναν αντίστοιχοι Σύλλογοι των γύρω περιοχών”

Πως θα χαρακτηρίζατε την συνεργασία σας με την παρούσα δημοτική αρχή και τι εύχεστε για τη συνεργασία σας με τη νέα διοίκηση από την 1η Γενάρη;

Η συνεργασία μας με την παρούσα δημοτική αρχή ήταν πραγματικά εξαιρετική. Ο δήμαρχος, ο Γιώργος ο Τσαμασλής, ιδιαίτερα στο κομμάτι της Λευκής Νύχτας, μας βοήθησε απίστευτα -και οικονομικά μας βοήθησε ο δήμος- για να στηθεί όλο αυτό που είδατε. Σίγουρα στα δυο χρόνια covid που μεσολάβησαν, δεν υπήρχε συχνή επικοινωνία, αλλά όχι μόνο με εμάς, ήταν τα πάντα κλειστά. Χάθηκαν, άρα και δυο χρόνια που θα μπορούσαμε να κάνουμε πραγματάκια. Έχουμε ήδη έρθει σε επαφή με τον νέο δήμαρχο, τον κ. Τζέκο και θεωρώ ότι θα συνεχίσει να στέκεται αρωγός όλων των δράσεων και των πρωτοβουλιών μας. Δεν γίνεται, άλλωστε, να μην πάμε χέρι-χέρι. Και η νυν και η μέλλουσα διοίκηση που θα αναλάβει τον δήμο, θέλουν τους επαγγελματίες δίπλα τους, γιατί ας μη γελιόμαστε τα καταστήματα είναι το ”φαίνεσθαι” της αγοράς, η βιτρίνα της αγοράς. Θέλουμε λοιπόν και ευχόμαστε αυτή η πολύ ωραία συνεργασία να συνεχιστεί.

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να μου απευθύνετε, από το βήμα που σας δίνεται αλλά και από τη θέση σας -ως Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δ. Θερμαϊκού- ένα μήνυμα προς τους καταναλωτές της περιοχής. Τι θα τους συμβουλεύατε;

Θέλω να δώσω δυο μηνύματα. Το πρώτο είναι προς τις επιχειρήσεις, να συστρατευτούν γύρω από τον Εμπορικό Σύλλογο. Κάνουμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, μια προσπάθεια από την οποία δεν έχουμε προσωπικό όφελος, έχει όφελος μονάχα για τις επιχειρήσεις. Για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί διαφορετικά αντιλαμβάνονται τα κρατικά όργανα (ο δήμος, η Περιφέρεια κ.α.) έναν σύλλογο με 140 μέλη και με διαφορετικό τρόπο έναν σύλλογο με 1.000 μέλη. Θέλουμε λοιπόν τις επιχειρήσεις μαζί μας.

Στους καταναλωτές θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι στις επιχειρήσεις μας δουλεύουν παιδιά του δήμου μας, Περαιώτες, Μηχανιώτες, Επανομίτες και με το να αφήσουν το κάτι τις από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό στις τοπικές επιχειρήσεις, ουσιαστικά υποστηρίζουν το τοπικό επιχειρείν αλλά και τη μείωση της ανεργίας. Γιατί όσο πιο δυνατές είναι οι επιχειρήσεις τόσο περισσότερους εργαζόμενους μπορούν να στηρίξουν. Πραγματικά, ο δήμος μας ενδείκνυται να μην έχει καθόλου ανεργία και με το τουριστικό και με το εμπορικό κομμάτι, ο δήμος Θερμαϊκού θα έπρεπε να έχει 0% ανεργία.

Μπορείς να διαβάσεις:

“Ομόφωνη” έξωση του Mamabloom για χρέη

Descriptive alt text

Post a Comment