Back
Κατάσταση σιδηροδρόμων

UPD: Τέμπη- Ποτέ δεν υπήρξε έρευνα για την κατάσταση των σιδηροδρόμων

Διάρκεια ανάγνωσης: 3 λεπτά

Η επόμενη μέρα της τραγωδίας των Τεμπών «στήνει στον τοίχο» την Ελλάδα. «Καταπέλτης» η Ευρώπη για την κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Η Hellenic Train δεν έχει δώσει απαντήσεις.

Ένα δράμα δίχως τέλος με 58 οικογένειες να θρηνούν τους ανθρώπους τους που χάθηκαν άδικα μετά την μετωπική σύγκρουση μίας επιβατικής αμαξοστοιχίας με μία εμπορική. Στον απόηχο του δράματος, η επόμενη μέρα βρίσκει την Ελληνική κοινωνία σε κλίμα βαθιάς οδύνης και οργής που εκφράζεται με τα καθημερινά συλλαλητήρια και τις διαμαρτυρίες εις μνήμην των χαμένων ψυχών. Σύσσωμη η ελληνική κοινωνία ζητά απαντήσεις για την κατάσταση των σιδηροδρόμων και τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος.

Την ίδια στιγμή, η πολιτική σκηνή κλονίζεται ολοένα και περισσότερο. Κάθε εξέλιξη, κάθε νέα πληροφορία δημιουργεί καινούργια ερωτήματα. Ωστόσο, δεν έχουν απαντηθεί ακόμα καίρια ερωτήματα. Συγκεκριμένα, δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα ανακοίνωση της «Hellenic Train» όπου να αναφέρει τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων των μοιραίων αμαξοστοιχιών.

Η Ελλάδα «ένας από τους χειρότερους μαθητές της Ευρώπης»

Σε συνέντευξή του για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, χαρακτήρισε την Ελλάδα ως «έναν από τους χειρότερους μαθητές της Ευρώπης».

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι όσον αφορά την ασφάλεια, η οποία μετράται βάσει τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύουν οι αμαξοστοιχίες, οι επιδόσεις της Ελλάδας είναι «μάλλον χαμηλές».

Πρόσθεσε ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων δεν έλαβε ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης σχετικά με την κατάσταση των σιδηροδρόμων. Έτσι, σχολίασε «έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης».

Τέλος, ως «προβληματικό» χαρακτήρισε το γεγονός ότι «τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί».

Ζήτησαν την βοήθεια της Ευρώπης για τις έρευνες

Χθες, Τετάρτη 07/03, ο Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, Εκτελεστικός Διευθυντής του ERA, μαζί με τον Κρίστιαν Σμιτ, Διευθυντή Επίγειων Μεταφορών της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βρέθηκαν στην Αθήνα.

Σκοπός της παρουσίας τους ήταν ην τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων. Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, από την πλευρά του, ο ERA ενημέρωσε ότι η ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της ΡΑΣ.

Οι νέες διώξεις

Λίγο μετά τις μεσημβρινές ώρες ασκήθηκαν νέες διώξεις από τις Εισαγγελικές αρχές, για τρία επιπλέον άτομα. Ο λόγος για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ όπως και δύο ακόμα σταθμάρχες, οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν κατηγορίες για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή. Η πρώτη καταλογίζεται ως κακούργημα με ποινή με από δέκα χρόνια ως ισόβια ενώ η δεύτερη ως πλημμέλημα.

Μπορείς να διαβάσεις:

ΡΕΠΟΡΤΑΖ- Οδηγικό χάος στον Δήμο Θερμαϊκού (Βίντεο)

Post a Comment