Back
Ζηφκοπούλου

Σ. Ζηφκοπούλου: «Επιδιώξαμε καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης για τα παιδιά του δήμου μας, που αξίζουν πάρα πολλά»

Descriptive alt text
Διάρκεια ανάγνωσης: 9 λεπτά

Η Αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, Σοφία Ζηφκοπούλου, κάνει μία ενδελεχή ανασκόπηση στην τετραετία της Αντιδημαρχίας της στο #ethermaikos.

Συνέντευξη στη Σοφία Πρώιου – ethermaikos.gr

Τι ξεχωρίζετε εσείς σε επίπεδο έργου στην Αντιδημαρχία Παιδείας;

Το 2019 όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Δ. Θερμαϊκού, ο Δήμαρχος με τίμησε και μου ανέθεσε την ευθύνη των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και άλλων εκπαιδευτικών δομών, όπως είναι το ΙΕΚ. Το ΙΕΚ είναι μία μεταδευτεροβάθμια εκπαιδευτική δομή, η οποία παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις στους σπουδαστές που επιλέγουν να φοιτήσουν. Όταν παραλάβαμε την διοίκηση του Δήμου, έχοντας ως στόχο την παροχή σύγχρονης ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά του Δήμου Θερμαϊκού τα οποία αξίζουν πολλά, προγραμματίσαμε μια σειρά από αλλαγές, βελτιώσεις και παρεμβάσεις.

Έχουμε την ευλογία να έχουμε στο Δήμο μας μαθητές και μαθήτριες με υψηλούς στόχους που διεκδικούν και απαιτούν τις καλύτερες συνθήκες για την επίτευξης των στόχων τους. Και σε μεγάλο βαθμό οι στόχοι που τέθηκαν χάρη στην συνεργασία της Διοίκησης του Δήμου Θερμαϊκού με τις Σχολικές Μονάδες και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων επιτυγχάνονται υποστηρίζετε το έργο της εκπαιδευτικής κοινότητας και στηρίζονται τα παιδιά και οι οικογένειές τους και προχωράμε.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε ως Αντιδήμαρχος Παιδείας;

Εμείς αναλάβαμε τον Σεπτέμβριο του 2019 και είχαμε την ατυχία, τον Φεβρουάριο του 2020 να ξεκινήσει μία πολύ κακή περίοδος, η οποία δεν πέρασε εύκολα. Η περίοδος αυτή επηρέασε και τα Σχολεία. Βέβαια θέλω να συγχαρώ την εκπαιδευτική κοινότητα του Δ. Θερμαϊκού, η οποία στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Κράτησε την ποιότητα στην εκπαίδευση. Σαν Δ. Θερμαϊκού, είχαμε μία άριστη συνεργασία και κατά την διάρκεια του covid αλλά και μετά όταν δειλά – δειλά άνοιγαν όλα. Οφείλω να τους συγχαρώ και για εμένα είναι ευλογία που συνεργάστηκα με αυτούς τους ανθρώπους, σε αυτές τις συνθήκες. Τους στηρίξαμε όσο μπορέσαμε και εκείνοι στήριξαν την ελληνική οικογένεια. Ήταν οι μόνοι που έμπαιναν μέσα στην ελληνική οικογένεια καθημερινά. Έδιναν ελπίδα ότι η ζωή συνεχίζεται. Στήριζαν τα παιδιά που το χρειάζονταν. Τα παιδιά ήταν απομονωμένα μέσα στα σπίτια τους λόγω του εγκλεισμού.

Η Διοίκηση του Δήμου, στήριξε την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και καλύπτοντας τις ανάγκες των Σχολικών Μονάδων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές της κάθε Σχολικής Μονάδα. Αυτό που επιλέξαμε να κάνουμε είναι αντί να παρέχουμε εμείς εξοπλισμό, να δώσουμε χρήματα ώστε το κάθε Σχολείο να καλύψει τις δικές του ανάγκες, διότι το κάθε Σχολείο έχει ξεχωριστές ανάγκες. Τα καταφέραμε αρκετά καλά και καλύφθηκαν οι ανάγκες. Ακόμα και όταν ξανά άνοιξαν τα Σχολεία ο Δήμος κάλυψε τις ανάγκες των Σχολικών Μονάδων παρέχοντας μάσκες, αντισηπτικά, γάντια και οτιδήποτε άλλο χρειαζόταν.

Ποια είναι η συνολική εικόνα των Σχολείων του Δ. Θερμαϊκού;

Δεν σταμάτησαν να γίνονται έργα στα σχολεία, ούτε την περίοδο του covid. Αναφέρομαι στα προγραμματισμένα έργα συντήρησης προκειμένου να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις των σχολείων. Σίγουρα υπάρχουν προβλήματα και είμαστε δίπλα στην Εκπαιδευτική Κοινότητα ώστε να προγραμματιστούν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και βελτιώσεις. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι είχαμε μία άψογη συνεργασία με τις/τους Διευθύντριες/ντές. Προχωρήσαμε χέρι – χέρι για να βελτιώσουμε τις συνθήκες. Επίσης, και οι Σύλλογοι Γονέων αγωνίζονται εθελοντικά και στηρίζουν τα Σχολεία. Πραγματικά τους συγχαίρω. Ίσως να μην καταφέραμε στο 100% να καλύψουμε τα πάντα. Σαν Διοίκηση του Δ. Θερμαϊκού και σαν Αντιδημαρχία Παιδείας κάναμε προτάσεις να ιδρυθούν κι άλλες Σχολικές Μονάδες οι οποίες θα υποστήριζαν και θα συμπλήρωναν τις ήδη υπάρχουσες. Έχουμε, πλέον, την έγκριση του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ, το οποίο καλύπτει ανάγκες και απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας. Θέλω να πιστεύω ότι θα στελεχωθεί άμεσα και τον Σεπτέμβριο να λειτουργήσει.

Επίσης, φέτος για δεύτερη χρονιά λειτούργησε το Π.ΕΠΑ.Λ (Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο). Αυτή τη στιγμή έχει εγκριθεί το ποσό του 1.300.000 ευρώ για την ανακατασκευή των εγκαταστάσεων. Επιπλέον, κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ίδρυση Επαγγελματικού Λυκείου στην Περαία. Πέρα από αυτά, είχαμε και το 5ο Δημοτικό Σχολείο, που είναι ένα στολίδι! Ταυτόχρονα, δώσαμε και δύο οικόπεδα για να προχωρήσει η κατασκευή του 1ου ΓΕ.Λ Θερμαϊκού αλλά και του Γυμνάσιο Μεσημερίου. Το Γυμνάσιο Μεσημερίου έχει ιδρυθεί, ωστόσο δεν υπάρχει διαθέσιμο κτίριο για την έναρξη της λειτουργίας του Σχολείου.

Μας ενδιαφέρει η άψογη λειτουργία των εγκαταστάσεων των Σχολικών Μονάδων. Οι παρεμβάσεις και οι βελτιώσεις είναι συνεχής. Έγιναν αναμορφώσεις εξωτερικών και εσωτερικών χώρων, αντικατάσταση καυστήρων προμήθειες εξοπλισμού, κατασκευές ραμπών, γηπέδων καθώς και επισκευές σκεπών.

Σε ότι αφορά την καθαριότητα για το Σχ. Έτος 2022-2023 απασχολούνται 78 εργαζόμενες/οι καθαριότητας ΙΔΟΧ καθώς και 10 εργαζόμενες/νοι Γενικών καθηκόντων που έχουν τοποθετηθεί σε Σχ. Μονάδες με αυξημένες ανάγκες. Ταυτόχρονα ο Δήμος ενίσχυσε με 5 εργαζόμενες/νους ΙΔΑΧ την καθαριότητα των Σχ. Μονάδων και διαθέτει πρόσθετο προσωπικό εάν παρουσιαστούν ανάγκες. Απασχολούνται δηλαδή περισσότεροι των 90 εργαζομένων ως βοηθητικό προσωπικό στις Σχολικές Μονάδες, αριθμός εργαζομένων ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν.
Ταυτόχρονα κατά καιρούς ο Δήμος Θερμαϊκού χρηματοδότησε τις Σχολικές Επιτροπές όταν παρουσιάστηκαν ανάγκες.

Υπάρχουν συνέργειες του Δήμου ή καμπάνιες για την προώθηση της Δια Βίου Μάθησης;

Φυσικά η ίδρυση του Εσπερινού ΕΠΑΛ είναι πολύ σημαντικό βήμα. Θα ενισχύσει και το ΙΕΚ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να συνεχίσουν εκεί την εκπαίδευσή τους. Ωστόσο, προτείναμε και την ίδρυση Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, το οποίο θα εξυπηρετεί και όμορους δήμους. Είναι πολύ μεγάλη ανάγκη να λειτουργήσει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας όμως λόγω της προηγούμενης δύσκολης περιόδου η ίδρυση νέων Δομών Εκπαίδευσης γίνεται με μεγάλη φειδώ. Υπάρχει προβληματισμός και αναμονή σχετικά με το πως θα διαμορφωθούν οι ανάγκες. Στα πλαίσια της Διά Βίου Εκπαίδευσης ζητήσαμε και την ίδρυση Εσπερινού Γυμνασίου-ΓΕΛ.

Σε ότι αφορά την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του ΙΕΚ Επανομής η Σχολική Επιτροπή Β/θμιας Εκπαίδευσης, υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας κάθε χρόνο με το ΙΕΚ Επανομής, καλύπτει τις δαπάνες και τις ανάγκες που υπάρχουν καθώς και την καλή κατάσταση των εγκαταστάσεων και σε δεύτερο χρόνο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ καταθέτει όλο το ποσό των δαπανών στην Σχολική Επιτροπή.

Επίσης, η Αντιδημαρχία Παιδείας με Ημερίδες καθώς και με Δράσεις υποστήριξης των Σχολικών Μονάδων παρέχει πληροφορίες σε παιδιά και γονείς για το ποιες είναι οι επιλογές τους, πως μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους είτε σε Εκπαιδευτικές Μονάδες της περιοχής είτε σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να στηρίξουμε το έργο του ΙΕΚ.

Στα πλαίσια της Δια Βίου Μάθησης γίνονται εξ΄ αποστάσεως διαδικτυακά σεμινάρια για ενηλίκους με θεματολόγιο ανάλογο των απαιτήσεων όπως ξένων γλωσσών, Υπολογιστών κλπ. και υποστηρίχθηκαν οι δράσεις του Ανοικτού Πανεπιστημίου το οποίο λειτούργησε στο 2ο Γυμνάσιο Περαίας.

Ποια είναι η δράση του Δ. Θερμαϊκού σχετικά με την Ειδική Αγωγή;

Μία από τις προτάσεις που κάναμε ήταν η ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου Κερασιάς. Εκεί λειτουργεί ήδη το Ειδικό Δημοτικό. Σαν Δήμος τους παρείχαμε ό,τι ήταν απαραίτητο, προκειμένου να είναι όμορφες οι εγκαταστάσεις και τέτοιες που να αξίζουν στα παιδιά μας. Συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών. Οι γονείς επιλέγουν να πηγαίνουν εκεί τα παιδιά τους γιατί πιστεύουν ότι είναι πολύ καλό το επίπεδο. Τώρα, για το Ειδικό Νηπιαγωγείο, σε ό, τι αφορά το Δήμο, οι εγκαταστάσεις είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα παιδιά και το προσωπικό. Όμως, μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί η ίδρυση του Σχολείου.

Τον προηγούμενο καιρό απασχόλησε η υπόθεση του 1ου ΓΕ.Λ Θερμαϊκού. Τι θα σχολιάζατε;
Είναι μεγάλο το ενδιαφέρον μας να μπει μέσα στο Δ. Θερμαϊκού. Δυστυχώς, έτσι όπως είναι οι όροι μίσθωσης των εγκαταστάσεων δεν μπορεί να μετακινηθεί και να στεγαστεί σε εγκαταστάσεις εντός του Δήμου. Το θέμα απασχολεί όλους μα,ς μέχρι σήμερα όμως δεν κατέστη δυνατό να ξεπεραστούν οι δυσκολίες. Δυστυχώς για όλους μας, η μετακίνηση των παιδιών είναι προβληματική.

Έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα ενδοσχολικής βίας στα σχολεία του Δ. Θερμαϊκού και αν ναι πως αντιμετωπίστηκαν;

Σίγουρα υπάρχουν. Άλλα είναι μικρά και εύκολα διαχειρίσημα και άλλα είναι σοβαρά. Το κάθε Σχολείο έχει μηχανισμούς, οι οποίοι στηρίζουν τη λειτουργία του και βοηθούν τα Σχολεία να διαχειριστούν τα φαινόμενα αυτά. Κι εμείς ως Δήμος υποστηρίζουμε την λειτουργία του Εθελοντικού Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων του Δήμου Θερμαϊκού. Θέλω να τους ευχαριστήσω δημόσια γιατί στηρίζουν εθελοντικά τα παιδιά, τις οικογένειες και την εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της. Παρέχουν ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο. Από μαρτυρίες που έχω λένε ότι βρίσκουν στήριξη σε ένα άλλο περιβάλλον, εκτός της οικογένειας και του Σχολείου που ίσως κάποιες φορές να μην αισθάνονται άνετα.

Στην υπάρχουσα διοίκηση είστε μία από τις δύο γυναίκες που έχουν ενεργό ρόλο έχοντας αναλάβει μία Αντιδημαρχία. Πως βιώσατε εσείς ως γυναίκα Αντιδήμαρχος το ανδροκρατούμενο Δημοτικό Συμβούλιο του Δ. Θερμαϊκού;

Ήταν δύσκολα. Δυστυχώς, μία γυναίκα δεν είναι εύκολο να επιβιώνει σε ανδροκρατούμενα περιβάλλοντα. Σε ό, τι με αφορά, οι δημότες του Δ. Θερμαϊκού με τίμησαν με την ψήφο τους και συμμετέχω στο Δημοτικό Συμβούλιο. Με επιλογή μου αυτή να θέσω την υποψηφιότητά μου στην κρίση των συνδημοτών μου, δεν αποζητούσα ούτε κοινωνική καταξίωση ούτε επαγγελματική αποκατάσταση. Έδωσα τον καλύτερο εαυτό μου. Έκανα πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια να προσφέρω ό, τι καλύτερο μπορούσα και να υλοποιηθούν οι προσδοκίες των δημοτών του Δ. Θερμαϊκού, οι οποίες είναι δίκαιες απαιτήσεις. Έχουν δίκιο και να μας επιπλήττουν όταν εντοπίζουν κάτι ή κάτι μας διαφεύγει.

Οι δυσκολίες δεν με πτοούν. Πιθανόν κάποιες να με βοηθούν να βελτιώνομαι. Αισθάνομαι ευλογημένη που ανήκω στην Εκπαιδευτική Κοινότητα του Δ. Θερμαϊκού Η ζωή στο Σχολείο ευλογία. Για εμένα δεν είναι πάρεργο η Εκπαίδευση. Είναι η καθημερινότητά μου. Στηρίζω και υποστηρίζω το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έχω μάθει να ζώ μέσα σε αυτό. Είναι το οξυγόνο μου. Γι’ αυτό δεν αγκομαχώ και δεν δυσανασχετώ. Και σας διαβεβαιώ ότι τα Σχολεία του Δ. Θερμαϊκού είναι ανταγωνίστηκα και με υψηλές διακρίσεις.

Μπορείς να διαβάσεις:

Δ. Θερμαϊκού: Διαχρονικά «ηττημένος» στο στοίχημα του μπλε κάδου

Descriptive alt text

Comment(1)

  • Δέδε Ασημινα

    27 Ιουνίου 2023

    Πάντα ψηλά και πάντα δυνατά κα Ζιφκοπούλου . Συνέχισε έτσι , γιατί μπορείς !!

Post a Comment