Back
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Πόσο «καλά πήγε» η ηλεκτρονική διακυβέρνηση του Δ. Θερμαϊκού;

Διάρκεια ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Συμεών Καψάλας, μιλά για την εφαρμογή «Πολίτης Θερμαϊκού», το μη εξοικειωμένο προσωπικό και τους έξι μήνες αποχής του.

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Συνέντευξη της Σοφίας Πρώιου – ethermaikos.gr

Σε συνέντευξή του στο #ethermaikos ο Σ. Καψάλας, εξηγεί πως ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» του Δ. Θερμαϊκού αφορά μία εφαρμογή δια χειρός της προηγούμενης διοίκησης! Για τον ίδιο, η μεγάλη «πληγή» της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι το προσωπικό που υστερεί σε τεχνογνωσία.

Κύριε Καψάλα να μιλήσουμε για το έργο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Δ. Θερμαϊκού. Τι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, τι έχουμε καταφέρει και που είμαστε πίσω;

Ήμασταν πολύ πίσω όταν ξεκινήσαμε πριν τέσσερα χρόνια στα θέματα ψηφιακής διακυβέρνησης. Να φανταστείτε πριν από 3-4 χρόνια είχε αγοραστεί κάποιο πρόγραμμα (σ.σ «Πολίτης Θερμαϊκού»), το οποίο θα έκανε καταγραφή των προβλημάτων και ήταν παρατημένο σε ένα συρτάρι. Πληρωμένο μάλιστα. Αυτό σε ένα βαθμό εμένα με βοήθησε γιατί βρήκα ένα πρόγραμμα έτοιμο! Αυτό μπορώ να το αναγνωρίσω στους προηγούμενους, γιατί η διαδικασία για να αγοράσεις ένα πρόγραμμα μπορεί να διαρκέσει από έξι μήνες μέχρι δύο χρόνια. Βέβαια όταν αγοράζεις ένα πρόγραμμα δεν είναι έτοιμο να λειτουργήσει επί της ουσίας.

Το 2019 αποφασίσαμε να μηχανογραφήσουμε πλήρως όλο τον δήμο, κι εγώ ετοίμασα κάποιες προτάσεις για 12 διαφορετικά προγράμματα, που έπρεπε να εγκατασταθούν στον δήμο. Για εμένα η αιχμή του δόρατος για την ψηφιοποίηση είναι η υπηρεσία που στήσαμε που λέγεται «Πολίτης Θερμαϊκού».

Υπάρχει ανταπόκριση; Και αν ναι, τι είδους αιτήματα λαμβάνετε;

Αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας 32 αιτήματα. Εκτός από τα ηλεκτρολογικά είναι τα θέματα από λακκούβες, τα θέματα της ύδρευσης, τα αδέσποτα και όλα αυτά. Συνολικά, αυτά τα 2,5 χρόνια έχουν κατατεθεί περίπου εφτά χιλιάδες αιτήματα και από αυτά έχουν πραγματοποιηθεί 6.605, όπως με ενημέρωσε ο υπεύθυνος αυτής της υπηρεσίας. Σίγουρα υπάρχουν κι αυτοί που δεν έχουν εξυπηρετηθεί, ωστόσο προσπαθούμε να τις αναλύσουμε.

Πόσα άτομα εξυπηρετούν αυτήν την στιγμή την ηλεκτρονική διακυβέρνηση;

Αυτή τη στιγμή, ίσως για πρώτη φορά, απασχολούνται πέντε άτομα, οι οποίοι όμως δεν είναι μόνιμο προσωπικό. Για την ακρίβεια, μόνιμος είναι μόνο ένας. Ο άλλος είναι με απόσπαση από την ύδρευση, μέσω ενός προγράμματος έχουμε πάρει μία ακόμα υπάλληλο για δύο χρόνια και τέλος έχουμε ακόμα δύο παιδιά που κάνουν εδώ την πρακτική τους.

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Ποιες είναι οι αρμοδιότητες τις υπηρεσίας;

Η υπηρεσία δεν ασχολείται με κάτι άλλο πέρα από την εφαρμογή και τον πενταψήφιο. Εγώ όμως προσωπικά ασχολούμαι με την ιστοσελίδα του δήμου, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αναμορφωθεί πλήρως, έχει γίνει κάτι καινούργιο, και η καθημερινή ενασχόληση και αυτό που κάνουμε είναι να το εμπλουτίζουμε κάθε μέρα περισσότερο. Σίγουρα δεν τα έχουμε καταφέρει να εμπλουτιστεί όπως θα ήθελε ο καθένας. Αλλά νομίζω έχει εμπλουτιστεί σε μεγάλο βαθμό.

Παρόλα αυτά παρατηρούνται μεγάλες και, κάποιος θα έλεγε, σημαντικές ελλείψεις. Για παράδειγμα δεν είναι ενημερωμένα τα στοιχεία των Αντιδημάρχων με τα τηλέφωνά τους. Μπορούμε να ξεκινήσουμε από αυτό και να φτάσουμε μέχρι τις αποφάσεις των Δ.Σ που δεν είναι ενημερωμένες.

Κοιτάξτε να δείτε, είναι μία πικρή αλήθεια αλλά πρέπει να την πούμε κι αυτή. Το μεγάλο πρόβλημα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι ότι όλοι οι υπάλληλοι του δήμου δεν είναι άνετοι να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Δεν θα σας κρύψω ότι έχω αναπτύξει εδώ και τρία χρόνια μία εφαρμογή η οποία δεν εφαρμόστηκε ποτέ γιατί το άτομο που θα έπρεπε να την χρησιμοποιήσει δεν μπορεί.

Δηλαδή λέμε τώρα ότι άνθρωποι που δουλεύουν στον Δήμο δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστές;

Σαφέστατα. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για τον δήμο μας. Αυτό ισχύει για όλη την Ελλάδα. Απλά ήταν και η κακή συγκυρία για την αντιδημαρχία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ότι εν μέσω κορονοϊού δεν μπορέσαμε να κάνουμε εκπαίδευση προσωπικού και αυτό είναι πραγματικά λυπηρό.

Και πάλι, μιλάμε για μία διοίκηση η οποία ήρθε πριν τον covid και το πρόβλημα, φαντάζομαι, προϋπήρχε.

Δεν προλάβαμε. Να φανταστείτε τον Νοέμβριο του 2019 που ξεκίνησα να κάνω κάποια σεμινάρια, μέχρι να τα οργανώσω ήρθε ο covid. Και αυτό είναι λυπηρό γιατί αν δεν εκπαιδεύσεις το προσωπικό δεν μπορείς. Αυτό λοιπόν, δεν το κάναμε.

Μάλιστα. Είπαμε, λοιπόν, ότι η διαχείριση της ιστοσελίδας δεν έγκειται πλέον στην υπηρεσία σας.

Αυτή τη στιγμή όχι αλλά για κάποιο καιρό ασχολήθηκα. Τον τελευταίο καιρό είμαστε δύο υπηρεσίες υπεύθυνες. Εμείς πάντως δεν είμαστε. Γι’ αυτό κι εγώ σκέφτομαι ότι πιθανόν η άλλη υπηρεσία δεν έχει αναλάβει ακόμα τον ρόλο της.

Ποια είναι αυτή η δεύτερη;

Θα σε γελάσω. Πάντως σίγουρα μέχρι πριν έξι μήνες δεν υπήρχε γιατί τα παρακολουθούσα αυτά ανελλιπώς.

Άρα ούτε και με τα social media ασχολείστε.

Εγώ τα δημιούργησα όλα τα social media. Σήμερα ρωτούσα αν τα παρακολουθεί κάποιος γιατί τους τελευταίους έξι μήνες δεν τα παρακολουθώ. Δεν είναι η αρμοδιότητά μου έτσι κι αλλιώς. Νομίζω κάποια αντιδημαρχία το έχει πάρει αυτό το θέμα. Αλλά εγώ τα δημιούργησα γιατί θεώρησα ανάγκη να τα δημιουργήσω.

Βέβαια έχω ακόμη τους κωδικούς για την σελίδα του Δήμου στο facebook οπότε τα παρακολουθώ. Ουσιαστικά πρώτα γίνονται οι ανακοινώσεις στο facebook και μετά στην ιστοσελίδα του δήμου. Ακούγεται λίγο περίεργο, δηλαδή πιο είναι το επίσημο; Αν σε μία σελίδα ή σε μία ομάδα μπορεί μόνο ένας να δημοσιεύσει τότε όλα είναι επίσημα!

Παρόλα αυτά, θεωρείτε επίσημο μόνο το facebook; Όχι το Instagram και το Twitter; Διότι, το Instagram και το Twitter δεν είναι ενημερωμένα.

Αυτό είναι ένα θέμα ναι. Έχεις δίκιο. Είχα κάνει την σελίδα, είχα πει να ενημερώνονται και αυτά, αλλά σας είπα, το τελευταίο εξάμηνο δεν τα παρακολουθώ κιόλας.

Μπορείς να διαβάσεις:

Βουλγαράκη Ιωάννα: «Αυτό που λείπει από την Περαία είναι η στόχευση οράματος»

Comment(1)

  • Βαλίνα Ξουρή

    5 Απριλίου 2023

    Ειλικρινής η κατάθεση του κυρίου Καψάλα , δεν έπρεπε να ακυρώσετε το ποστ στο Facebook.Με όλο το σεβασμό στην διοίκηση του δήμου μας αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν σε μία εποχή όπου η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί ξεκάθαρα καταλύτη για να διευκολυνθεί η καλύτερη και αποτελεσματικότερη διοίκηση , είναι δυνατόν να υπάρχει αγορασμενο πρόγραμμα και να εφαρμόζεται ελλιπώς λόγω μη επαρκώς καταρτισμένου προσωπικού?? Είναι αυτονόητο πως δεν μπορεί ο καθένας να εφαρμόσει τις τεχνολογίες πληροφοριών αλλά απαιτούνται προϋπάρχουσες δεξιότητες των υπαλλήλων που τους ανατίθεται ο τομέας αυτός.Με ποια κριτήρια λοιπόν επιλέχθηκε το συγκεκριμένο προσωπικό? έπειτα έχουμε ένα χρόνο που επιστρέψαμε στην κανονικότητα, ακόμα δεν βρέθηκε χρόνος για εκπαίδευση του προσωπικού? τέλος πώς είναι δυνατόν να διαβάζουμε πως δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος πλέον? εδώ είναι η ευθύνη, λυπάμαι πολύ!!!!!!

Post a Comment