Back
SWOT Analysis

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ: SWOT Analysis

Διάρκεια ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το μάρκετινγκ βρίσκεται παντού γύρω μας. Από τις πρώτες κιόλας αναμνήσεις σας μέχρι τη στιγμή που διαβάζετε αυτό το άρθρο, σας κατακλύζει το μάρκετινγκ*

Konstantinos Kalamidas

Άρθρο του Κωνσταντίνου Καλαμίδα. Διευθευντής της SHARE MEDIA GROUP – ethermaikos.gr

Στο κόσμο των επιχειρήσεων και κατά τη δημιουργία αυτών σχεδιάζουμε ένα business plan. Μέρος αυτού, το marketing plan. Ένα από το σπουδαιότερα εργαλεία για το σχεδιασμό στρατηγικής του marketing είναι η γνωστή SWOT Analysis. Μια ανάλυση η οποία ως εργαλείο μπορεί να σου δώσει μοναδικά, σωτήρια συμπεράσματα για το συνολικό πλάνο της επιχείρησης σου.
Σε αυτή τη σειρά των άρθρων θα ορίσουμε ως «επιχείρηση» τους συνδυασμούς που διεκδικούν τη ψήφο εμπιστοσύνης των δημοτών του Θερμαϊκού τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Δε γνωρίζω αν στις πολιτικές επιστήμες υπάρχει κάποιο αντίστοιχο εργαλείο, οπότε ήρθε η στιγμή το marketing να συναντήσει τις παρατάξεις του Δήμου Θερμαϊκού.

Πρώτη παράταξη για ανάλυση ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

STRENGTH (Δυνάμεις)

Έμπειρος & Δυναμικός επικεφαλής
Επικοινωνιακή δεινότητα του επικεφαλής
Έμπειρα βασικά στελέχη
Κοινός πρωταρχικός στόχος
Βαθιά γνώση της διαδικασίας – προεκλογικής εκστρατείας

WEAKNESSES (Αδυναμίες)

Ετερόκλητες πολιτικές αντιλήψεις των βασικών στελεχών
Έλλειψη πλουραλιστικών στόχων
Αδυναμία αυτοκριτικής
Κουρασμένα/Φθαρμένα βασικά στελέχη
Περιορισμένη πολιτική ατζέντα για όλες τις ηλικιακές ομάδες/φύλα
Αδυναμία να προσελκύσει νέες ομάδες ψηφοφόρων
Ηττημένος προηγούμενης εκλογικής αναμέτρησης – τελικό αποτέλεσμα

OPPΟRTUNITIES (Ευκαιρίες)

Χρήση νέων τεχνολογιών που μπορεί να ενισχύσει την παρουσία και την επικοινωνία του συνδυασμού
Αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για συγκεκριμένα ζητήματα
Αδυναμία συνδυασμών κοινής εκλογικής βάσης να παρουσιάσουν αποτελεσματικές λύσεις σε συγκεκριμένα θέματα

THREATS (Απειλές)

Αυξανόμενος ανταγωνισμός από άλλους εκλογικούς συνδυασμούς
Ανερχόμενοι συνδυασμοί –  κοινή εκλογική βάση
Σκάνδαλα ή αρνητική εικόνα που μπορεί να επηρεάσει τον συνδυασμό

SWOT AnalysisΗ πολιτική και το marketing έχουν βασικό συστατικό την επικοινωνία. Έτσι είναι εξαιρετικά σημαντικό στον πολιτικό λόγο ανεξαρτήτως είδους επικοινωνίας, να χρησιμοποιούμε τις ιδανικές αναλογίες των τρόπων – μέσων πειθούς.

Η «νέα» παράταξη του Γιάννη Μαυρομάτη σε μία βαθύτερη ανάλυση είναι η παλαιότερη και εμπειρότερη όλων. Ωστόσο όλα τα βασικά στελέχη της, έχουν κριθεί στο παρελθόν πολλάκις. Επίσης η μοναδική «πυρηνική» δύναμη που δείχνει να την κρατάει ενωμένη είναι «να μην βγει ο Τσαμασλής». Την ίδια στιγμή αναλώνονται στο τι δεν έκανε ο νυν δήμαρχος χωρίς να θέτουν ξεκάθαρες προτάσεις από το 1 έως το 10 και πως θα τις υλοποιήσουν.

Ο εχθρός του εχθρού μου δε σημαίνει απαραίτητα πως είναι φίλος μου. Η πολιτική επιβίωσης και ο οπορτουνισμός δεν είναι δυνάμεις συνοχής. Η επικοινωνία της φωτογραφίας του γεμάτου κάδου, και της λερωμένης παραλίας μετά από κακοκαιρίες δεν μπορεί το 2023 να στέκει ως πολιτική στρατηγική. Πόσο δε όταν δεν έχει γίνει ανοιχτή πολιτική αυτοκριτική για τα ίδια ακριβώς θέματα.

Ο τηλεοπτικός χρόνος για μονολόγους «μιζέριας» και «τοξικότητας» δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην εκλογική σκηνή του Δήμου Θερμαϊκού. Δε θεωρώ καθόλου τυχαίο πως στις online δημοσκοπήσεις το ψηφιακό αποτύπωμα των ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτό του νικητή. Τα posts και οι μεταμεσονύκτιες κατά δεκάδες κοινοποιήσεις αυτών δεν σε κάνουν Δήμαρχο.

 

Θα χαρώ να διαβάσω εδώ τα σχόλια σας, ώστε να εμπλουτιστεί η SWOT Analysis του συνδυασμού ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.

Disclaimer: Η σειρά των άρθρων Swot Analysis – Το marketing στις δημοτικές εκλογές δεν έχουν σκοπό να θίξει πρόσωπα ή καταστάσεις αλλά να ενεργοποιήσει υγιείς πολιτικούς διαλόγους.

*παραλλαγή – απόσπασμα από το βιβλίο του, Seth Godin (Σεθ Γκόντιν) – Αυτό είναι το μάρκετινγκ

 

Μπορείς να διαβάσεις:

Infinity War: Οκτώβριο το εκλογικό #endgame

Οι νέοι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι οφείλουν…

Post a Comment