Back
Μηχανιώνας

Η χαμένη «αίγλη» του παραλιακού μετώπου της Ν. Μηχανιώνας (ΦΩΤΟ)

Διάρκεια ανάγνωσης: 5 λεπτά

Η ακτογραμμή της Ν. Μηχανιώνας, το αποκαλούμενο «μπαλκόνι» του Θερμαϊκού, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια υπό παραμέληση – Ο πρόεδρος του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Μηχανοτρατών, Γ. Μαρίτσας, μιλά στο #ethermaikos για τα σοβαρά προβλήματα στις εγκαταστάσεις και τη στατικότητα του λιμένα.

Διαχρονικό σύμβολο της Ν. Μηχανιώνας είναι η ακτογραμμή της. Τις προηγούμενες δεκαετίες η περιοχή γνώρισε εμπορική και τουριστική άνθηση λόγω του φυσικού της κάλους αλλά και της κοντινής απόστασης της από τη Θεσσαλονίκη.

Πλήθος Θεσσαλονικέων αλλά και τουριστών τα καλοκαίρια γέμιζαν την περιοχή, δίνοντάς της τον χαρακτήρα ενός τουριστικού κέντρου ανάμεσα στη συμπρωτεύουσα και στην Χαλκιδική. Ψαροταβέρνες, εστιατόρια, παιδικές χαρές και σιντριβάνια συνέθεταν το σκηνικό του τότε παραλιακού της μετώπου.

Χαμένα έργα και αναξιοποίητες χρηματοδοτήσεις

Η ανάπλαση του Λιμανιού της Ν. Μηχανιώνας είναι ένα έργο το οποίο αν και είχε εγκριθεί κατά καιρούς από συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, αυτή δεν προχώρησε ποτέ μέχρι σήμερα. Κοινή πορεία ακολούθησε και το έργο κατασκευής Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στο κτήριο Δίας.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θερμαϊκού, Θεόδωρο Τζέκο, χάθηκαν συνολικά από τις χρηματοδοτήσεις 2.500.000 ευρώ για την ανάπλαση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και άλλα 200.000 ευρώ για την ανάπλαση του λιμανιού της Ν. Μηχανιώνας.

Επικίνδυνες παροχές ρεύματος και νερού

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αλιείς της Ν. Μηχανιώνας μετέφερε στο #ethermaikos ο πρόεδρος του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Μηχανοτρατών Ν. Μηχανιώνας, Γιάννης Μαρίτσας.

Ο πρόεδρος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την επικινδυνότητα των εγκαταστάσεων  νερού και ρεύματος που βρίσκονται πάνω στην μεγάλη σκάλα του λιμανιού. «Ο καθένας από εμάς κάνει πατέντες με πρίζες και καλώδια για να πάρει ρεύμα», ενώ επεσήμανε πως το νερό φτάνει μόνο για τα πρώτα καϊκια της σκάλας.

Επιπλέον, ανέφερε πως για την παραμονή στο λιμάνι τα τέλη διπλασιάστηκαν χωρίς ενημέρωση και χωρίς να βελτιωθούν οι παροχές και προέτρεψε την αντικατάσταση των υπαρχουσών παροχών με κουτιά νέας τεχνολογίας, όπως διαθέτουν και άλλα λιμάνια, τα οποία οι χρήστες θα χρησιμοποιούν με κάρτα για την αποφυγή υπερκατανάλωσης.

Προβλήματα στατικότητας στη σκάλα

Ο κ. Μαρίτσας εξήγησε πως ορατός είναι και ο κίνδυνος το κομμάτι της στεριάς πριν ξεκινήσει ο κυμματοθραύστης, ο οποίος στερεώνεται σε κολόνες, να πέσει.

Ν. Μηχανιώνας

Στην αεροφωτογραφία του ethermaikos αποτυπώνονται τα επικίνδυνα σημεία του λιμένα.

Ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του λιμένα στηρίζεται με τσιμέντο στο βυθό (μπλόκια), το κομμάτι στεριάς πριν την κατηφόρα που οδηγεί στην σκάλα στερεώνεται με κολόνες. «Αν περάσει ένα φορτηγό σείεται όλη η πλάκα. Οι κολένες έχουν υποστεί διάβρωση και αυτό με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε πτώση», με κίνδυνο να κλείσει όλο το λιμάνι που εξυπηρετεί καΐκια από όλη τη βόρεια και όχι μόνο Ελλάδα.

Ασφάλεια και νέος δρόμος στο «επίκεντρο» των αναγκών

Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού αναφέρθηκε στις κλοπές που έχουν υποστεί τα καΐκια και τόνισε την ανάγκη φύλαξης του λιμανιού αλλά και πρόσβασης οχημάτων μόνο σε όσους εργάζονται σε αυτό.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που βιώνουν καταστηματάρχες και οδηγοί μεταφοράς αλιευμάτων είναι η χρήση μόνο ενός δρόμου που οδηγεί στο λιμάνι Ν. Μηχανιώνας.

Αυτό έχει ως κίνδυνο την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων ειδικά τις βραδινές ώρες που είναι ανοιχτή η ιχθυόσκαλα αλλά και τη διέλευση των φορτηγών μπροστά από καταστήματα εστίασης.

«Υπήρχε η ιδέα διάνοιξης δρόμου από την πλευρά του ναυπηγείου αλλά αυτή δεν προχώρησε ποτέ», δήλωσε καταληκτικά ο Γ. Μαρίτσας.

Ν. Μηχανιώνας

Αεροφωτογραφία του ethermaikos αποτυπώνει τις εικόνες εγκατάλειψης στα σημεία του παραλιακού δρόμου που οδηγεί στην Ιχθυόσκαλα (από τις ταβέρνες μέχρι το εκκλησάκι του Αγ. Νικολάου)

Συνεχίζουν τα προβλήματα υποδομών λόγω παλαιότερων πλημμυρών

Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του 2016 υπήρξαν ζημιές με αποτέλεσμα τη μεταβολή της γραμμής του αιγιαλού, του παραλιακού μετώπου και την καταστροφή υφιστάμενων υποδομών.

Όπως ανέφερε στο #ethermaikos η πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ν. Μηχανιώνας, Κάτια Καργιολάκη, πραγματοποιήθηκαν κάποια έργα αποκατάστασης, ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό.

«Οι ανάγκες των εγκαταστάσεων είναι ορατές. Τα προβλήματα είναι πολλά. Δεν μπορώ να σκεφτώ για ποιον λόγο δεν αντιμετωπίστηκαν ή τι θα έπρεπε να έχει γίνει», δήλωσε και συμπλήρωσε πως «η νέα διοίκηση με ό,τι εργαλεία και μέσα διαθέτει θα κάνει το βέλτιστο ώστε να αλλάξει το παραλιακό μέτωπο».

Ν. Μηχανιώνας

Αεροφωτογραφία του ethermaikos αποτυπώνει τα προβλήματα στην πλαζ της Ν. Μηχανιώνας (δεξιά του εστιατορίου Ρετσέλης)

Για λόγους πρωτίστως ασφάλειας η ανάγκη βελτίωσης των υποδομών στο παραλιακό μέτωπο Ν. Μηχανιώνας είναι σήμερα πιο επιτακτική από ποτέ. Η παλιά αίγλη της παραλίας και του λιμανιού της μπορεί να φαντάζει μακρινή, όμως ο φυσικός της πλούτος παραμένει ανεκμετάλλευτος.

Τόσο οι επαγγελματίες όσο και η τοπική κοινωνία έχουν ανάγκη την καλύτερη αξιοποίηση της περιοχής τους. Μίας περιοχής που αντί να «ζωντανεύει» με τα χρόνια χάνει την ταυτότητά της.

Μπορείς να διαβάσεις:

Αγγελοχώρι: Σκόρπια σκουπίδια απειλούν το φυσικό τοπίο

Post a Comment