Back

ERASMUS+: Το Πρότυπο ΕΠΑΛ Επανομής στη…Βουδαπέστη (ΦΩΤΟ)

Διάρκεια ανάγνωσης: 4 λεπτά

Μια εβδομάδα διαφορετική για τη σχολική πραγματικότητα, ήταν το διάστημα από τις 13-20 Απριλίου 2024 για το Πρότυπο ΕΠΑΛ Επανομής, αφού στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ μετακινήθηκε στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας.

Επτά μαθητές και μαθήτριες συνοδευόμενοι από τις υπεύθυνες καθηγήτριες Βούλγαρη Θεολογία, Τολιοπούλου Ευσταθία και Λάζου Βασιλική, συμμετείχαν στην προγραμματισμένη κινητικότητα του προγράμματος.

Τα οφέλη της κινητικότητας ήταν πολλαπλά για τους μαθητές και τους καθηγητές, τόσο σε ότι αφορά τους ειδικούς στόχους που τέθηκαν κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος, όσο και γενικότερους στόχους σε επίπεδο γνωστικό, πολιτιστικό και επικοινωνιακό.

Ειδικότερα τα συμμετέχοντα σχολεία από την Ελλάδα, την Πολωνία και την Ουγγαρία πραγματοποίησαν πλήθος δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων: παρουσιάσεις, παιχνίδια χαμένου θησαυρού, επισκέψεις σε κοντινές πόλεις και χώρους με ιστορική σημασία αλλά και σε εργοστάσιο βιοαερίου, δενδροφυτεύσεις, καλλωπισμό του αύλειου χώρου του σχολείου. Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν και πολιτιστικές δράσεις, που εμπλούτισαν ακόμη περισσότερο τις εμπειρίες κατά την παραμονή στη Βουδαπέστη.

Πιο συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν το κάστρο της Βούδας, τον Προμαχώνα των Ψαράδων, την Εθνική Πινακοθήκη, το Κοινοβούλιο, την εκκλησία του Αγίου Στεφάνου, την Όπερα (όπου και παρακολούθησαν παράσταση μπαλέτου), την πλατεία των Ηρώων, το κάστρο Visegrad , τα λουτρά Gellert και το νησί της Μαργαρίτας, όπου και πραγματοποιήθηκε ποδηλασία.

«Η φιλοξενία του σχολείου και η οργάνωση των δραστηριοτήτων από την υπεύθυνη Diana Magyarne Biczok αλλά και από τους υπόλοιπους συναδέλφους της ουγγρικής ομάδας υπήρξαν υποδειγματικές» σημειώνουν οι υπεύθυνες καθηγήτριες.

Οι μαθητές και οι καθηγητές επικοινώνησαν με τη χρήση της αγγλικής γλώσσας, έμαθαν και προβληματίστηκαν για ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον και την ανάγκη προστασίας του από την πλευρά του επαγγελματία, συζήτησαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν και το πολιτιστικό κομμάτι της κινητικότητας και έδωσε τροφή για σκέψη, ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Ενώ, σημαντικό κέρδος για τους μαθητές είχε και η επαφή με τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα.


«Το σχολείο μας αξίζει και χρειάζεται τις κινητικότητες αυτές. Το σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα επιβάλλουν να ανοίξει τα φτερά του προς τους ευρωπαϊκούς ορίζοντες για να δώσει στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή της τοπικής κοινωνίας και της χώρας πολίτες ολοκληρωμένους, ευαισθητοποιημένους και χρήσιμους. Η ευαισθητοποίηση και η γνώση σε ζητήματα σχετικά με το περιβάλλον είναι το πρώτο και καθοριστικό βήμα που θα οδηγήσει στην προστασία του.

Οι πολίτες του μέλλοντος οφείλουν ως επαγγελματίες, εκτός από την κερδοφορία, να επιδιώκουν και την αποφυγή καταστροφικών για το περιβάλλον ενεργειών. Όλα τα προαναφερθέντα τέθηκαν ως στόχοι κατά το σχεδιασμό του παραπάνω προγράμματος και αποτέλεσαν την αρχική ιδέα της Magdalena Domska, της συναδέλφου από το σχολείο της Πολωνίας, που είχε την κύρια ευθύνη της συγγραφής της πρότασης που κατατέθηκε και εγκρίθηκε από την εθνική υπηρεσία της Πολωνίας».

Η επόμενη κινητικότητα θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου. «Περιμένουμε να υποδεχτούμε τους εταίρους μας με χαρά και να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία τους, προβάλλοντας ταυτόχρονα τον ελληνικό πολιτισμό και διοργανώνοντας δράσεις που προωθούν την Κυκλική Οικονομία, τη θεματική που αποτελεί τον βασικό πυλώνα της κινητικότητας στην Ελλάδα» καταλήγουν οι υπεύθυνες καθηγήτριες.

Μπορείς να διαβάσεις:

Το Γυμνάσιο των Ν. Επιβατών διακρίθηκε στον πολύγλωσσο διεθνή διαγωνισμό “Kamishibaï”

Post a Comment