Back

Χ. Βογιατζής: «Πρέπει να έχουμε τη νοοτροπία μιας σύγχρονης πόλης»

Διάρκεια ανάγνωσης: 9 λεπτά

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Χρήστος Βογιατζής, μιλά ανοιχτά στο #ethermaikos για όλα όσα απασχολούν τους δημότες στην καθημερινότητά τους – Ανασκόπηση στην οδοποιία, τις ασφαλτοστρώσεις, τις πεζοδρομήσεις και τις παιδικές χαρές την τετραετία που φτάνει στο τέλος.

Συνέντευξη στη Σοφία Πρώιου – ethermaikos.gr

Κύριε Βογιατζή, πως θα αξιολογούσατε το έργο που έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Τεχνική Υπηρεσία;

Η αλήθεια είναι ότι βρίσκομαι στην τεχνική υπηρεσία όλα τα χρόνια της διοίκησης του Γιώργου Τσαμασλή και τον ευχαριστώ που μου έχει δώσει τη δυνατότητα να υπηρετήσω το δήμο από αυτή τη θέση, του Αντιδημάρχου των Τεχνικών Υπηρεσιών και αισίως κλείνουμε τέσσερα χρόνια σε ένα μήνα από τώρα. Είναι γεγονός ότι βρήκαμε αρκετά πράγματα τα οποία ήταν στον αέρα και δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε. Εμείς μπήκαμε στη διαδικασία να δημιουργήσουμε ένα δήμο όπου ο πολίτης θα έχει καθημερινά την δυνατότητα να νιώθει ότι ο δήμος είναι κοντά του και να νιώσει την δυνατότητα να ευχαριστιέται ο επισκέπτης που επισκέπτεται το δήμο μας. Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε με μελέτες, οι οποίες έχουν να κάνουν με την οδοποιία, τα πεζοδρόμια, τον καλλωπισμό του δήμου μας.

Σε όλες αυτές τις μελέτες και σε όλη αυτή τη προσπάθεια υπήρξαν δύο μεγάλα προβλήματα. Ήταν ο κορονοϊός που καθυστέρηση όπως και όλο τον κόσμο για ενάμιση περίπου χρόνο και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Άρα θεωρώ ότι είμαστε σε ένα πολύ καλό σημείο αυτή τη στιγμή καθώς παρόλα αυτά τα προβλήματα τα οποία έχουμε, κάνουμε πράξη αυτές τις μελέτες.

Ασφαλτοστρώσεις. Είναι μία πληγή σε όλο το Δήμο, δεν το αμφισβητώ, ωστόσο, θα μου επιτρέψετε να μην επιμείνω τόσο στην Δημ. Ενότητα Θερμαϊκού γιατί νιώθω ότι όσο μπαίνουμε πιο μέσα στο Δήμο, τόσο μεγαλύτερο είναι και το πρόβλημα. Στην Κερασιά παρόλο που είδαμε να στρώνεται καινούργια άσφαλτος μέχρι και την είσοδο της Μηχανιώνας, μόλις έβρεξε τα νερά λίμνασαν. Αυτό δείχνει ότι εν τέλει κάτι δεν πήγε καλά. Επίσης, στο Αγγελοχώρι στον δρόμο προς την ναυτική σχολή βλέπουμε κάθε δύο εβδομάδες την ίδια τρύπα ανοιχτή. Στην δε Επανομή έρχεται να προστεθεί και το πρόβλημα των αγροτικών δρόμων. Τι θα σχολιάζατε εσείς κύριε Βογιατζή;

Να πω πρώτα για την Επαρχιακή Οδό, γιατί για εκεί μιλάμε. Το έργο που έγινε στην Κερασιά, μέχρι το LIDL περίπου, είναι της Περιφέρειας, στο οποίο εμείς δεν έχουμε κάποια συμμετοχή. Όμως, όποια προβλήματα συναντάμε και τα βλέπουμε, είμαστε σε επικοινωνία ώστε να λυθούν. Τώρα, ο δρόμος από την Μηχανιώνα μέχρι την Ναυτική σχολή είναι ένας πολύπαθος δρόμος. Εκεί έχει γίνει ένας αγωγός πριν από 20-25 χρόνια και κάθεται γιατί η δουλειά που έγινε τότε δεν ήταν αυτή που έπρεπε. Εμείς έχουμε αποκαταστήσει κομμάτι – κομμάτι. Αυτό που ανοίγει δεν είναι πάντα το ίδιο σημείο, είναι διαφορετικό σημείο. Ό, τι κλείνουμε δεν έχει ξανά ανοίξει. Σε αυτή τη διαδρομή, λοιπόν, του ενός χιλιομέτρου, περίπου τα 800 μέτρα τα έχουμε ανακατασκευάσει. Τελευταία, πάλι ένα μεγάλο κομμάτι το ανακατασκευάσαμε.

Βογιατζής

Σηματοδοτήσεις. Το πρόβλημα είναι αισθητό κυρίως εντός του Δήμου. Πότε και πως θα καλυφθούν οι ελλείψεις κύριε Βογιατζή;

Η φιλοσοφία πλέον είναι να καταργηθούν τα φανάρια. Τα φανάρια πάντα δημιουργούν συνωστισμό των οχημάτων. Άρα, λοιπόν, αποφεύγουμε την χρήση φαναριών. Γι’ αυτό και προσπαθούμε να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερα φανάρια. Όπου υπάρχει κυκλοφοριακό χάος, σε μία διασταύρωση που συναντιούνται αρκετοί δρόμοι προτιμούμε να υπάρχει κυκλικός κόμβος. Για να γίνει όμως, ένας κυκλικός κόμβος, χρειάζονται και κάποιες προδιαγραφές. Ας πούμε, πρέπει να υπάρχει η έκταση. Δεν στρίβουν μόνο ένα Ι.Χ. ή ένα ποδήλατο. Θα στρίψει και μία μεγάλη νταλίκα. Άρα θα πρέπει να υπάρχουν τα κατάλληλα τετραγωνικά μέτρα, τα οποία δεν υπάρχουν σε κάθε μία των περιπτώσεων. Βλέπω πολλούς δημότες που διαμαρτύρονται, γιατί δεν κάνουμε κυκλικούς κόμβους στην Ανθέων. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα διαθέσιμα μέτρα. Ούτε και φανάρια θέλουμε να βάλουμε. Θα δημιουργήσουν πρόβλημα.

Κύριε Βογιατζή να μιλήσουμε λίγο για τις πεζοδρομήσεις. Εκτός του ότι δεν υπάρχουν αρκετά πεζοδρόμια στον δήμο μας, ακόμα και αυτά που υπάρχουν είναι σπασμένα. Επίσης, είναι βασικό πρόβλημα το ζήτημα της προσβασιμότητας. Κατανοώ ότι όταν φτιάχτηκαν τα περισσότερα πεζοδρόμια δεν υπήρχε η κατάλληλη πρόληψη, όμως, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτό; Δηλαδή, βλέπω και στην Ν. Μηχανιώνα, υπάρχουν πεζοδρόμια με δέντρα επάνω, που είναι και σπασμένα τα πλακάκια. Έχουμε δει και ατυχήματα να συμβαίνουν σε αυτά τα σημεία.

Κατ’ αρχάς θα πω για τα υπάρχοντα πεζοδρόμια. Η φιλοσοφία πριν από χρόνια ήταν «κάνουμε ένα πεζοδρόμιο, κάνουμε και ένα ωραίο δεντράκι να μας κάνει σκιά μπροστά στο σπίτι μας», χωρίς να έχουμε πάρει μυρωδιά ότι μετά από δέκα ή είκοσι χρόνια αυτό το δέντρο θα βγάλει ρίζες, θα σηκώσει τις πλάκες και θα δημιουργεί ατυχήματα. Επίσης, βάζοντας ένα δέντρο δεν υπάρχει και προσβασιμότητα. Δεν μπορεί να περάσει ένας ανάπηρος ή η μικρομάνα με το καρότσι με το μωρό της, δεν μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος με κινητικά προβλήματα που κρατάει ένα μπαστούνι, ένας ηλικιωμένος. Αυτή η νοοτροπία υπάρχει μέχρι τώρα. Να σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στο 5ο Δημοτικό Σχολείο, εδώ στην Περαία, μόλις ολοκληρώσαμε όλες τις εργασίες, ένας γείτονας από απέναντι πήγε και έσπασε τέσσερις πλάκες και φύτεψε ένα δέντρο. Άρα, λοιπόν, πρέπει να έχουμε και την νοοτροπία μίας σύγχρονης πόλης.

Βογιατζής

Οδοποιία. Ένα, επίσης, βασικό πρόβλημα στις Δημ. Ενότητες Μηχανιώνας και Επανομής. Υπάρχουν σημεία που ενώνουν την Κερασιά με το Αγγελοχώρι, ωστόσο είναι ακόμα χωματόδρομοι. Το ίδιο συμβαίνει και με περιοχές της Επανομής, κυρίως στα σημεία που ενώνεται το κέντρο της Επανομής με κάποιους οικισμούς, όπως για παράδειγμα αυτός του Μετοχίου. Μάλιστα, το πρόβλημα στην Επανομή είναι ακόμα πιο έντονο καθώς όταν βρέχει οι κάτοικοι των οικισμών κυριολεκτικά αποκλείονται.

Να πω το εξής. Οι δρόμοι, οι οποίοι είναι αγροτικοί είναι αγροτικοί. Γιατί έγιναν οι αγροτικοί δρόμοι; Για να εξυπηρετούν τις αγροτικές καλλιέργειες και τα λοιπά. Σήμερα, όμως, αυτοί οι αγροτικοί δρόμοι εξυπηρετούν και πολλά σπίτια. Τι κάναμε; Ρίξαμε χαλίκι. Προσπαθούμε να ρίχνουμε χαλίκι και να τους συντηρούμε. Να μην ξεχνάμε ότι ο Δήμος μας έχει πάνω 300 χιλιόμετρα αγροτική οδοποιία. Άρα αν πούμε ότι φτιάχνουμε ένα χιλιόμετρο την ημέρα, θέλουμε 300 ημέρες. Άρα πρακτικά δεν μας φτάνει ένας χρόνος για να τους συντηρήσουμε. Πολλούς από αυτούς τους δρόμους τους έχουμε εντάξει μέσα σε αυτό το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων.

Τώρα, μέχρι πριν το Μετόχι, υπάρχει άσφαλτος. Μέσα στο Μετόχι υπάρχουν τρεις – τέσσερις δρόμοι αγροτικοί, τους οποίους τους συντηρούμε. Θα ασφαλτοστρώσουμε έναν από αυτούς. Ο λόγος για τον οποίο δεν τους ασφαλτοστρώνουμε όλους είναι διότι σε κάποια σημεία είναι πάρα πολύ στενοί. Επειδή οι ιδιοκτήτες έχουν περιφράξει όλο το οικόπεδό τους και δεν έχουν αφήσει λίγο χώρο θα είναι επικίνδυνο.

Για τους αποκλεισμούς που λέτε, ο αγροτικός δρόμος είναι φτιαγμένος για να αποστραγγίζουν τα νερά στα χωράφια. Σήμερα, όμως, που δεξιά και αριστερά υπάρχουν σπίτια κι έχουν περιφράξεις τσιμεντένιες, αυτά τα νερά δεν έχουν που να φύγουν. Εγκλωβίζονται στον δρόμο. Για όσο καιρό θα χτίζονται σπίτια και περιφράξεις τα νερά δεν θα μπορούν να φύγουν. Επίσης, δεν επιτρέπεται να υπάρξει αποχετευτικό σε αγροτικό δρόμο. Πάμε μετά εμείς ρίχνουμε χαλίκι, σηκώνουμε τον δρόμο, έρχεται ο ιδιοκτήτης και σηκώνει το τοιχίο ακόμα πιο ψηλά. Πρέπει να τραβηχτούν οι ιδιοκτήτες πιο μέσα.

Να κλείσουμε την κουβέντα για τους δρόμους με το θέμα του διαζώματος στην είσοδο της Επανομής, όπου πριν λίγο καιρό είχε σημειωθεί και ένα τροχαίο ατύχημα. Τι έχετε να πείτε γι’ αυτό κύριε Βογιατζή;

Όταν αναλάβαμε εμείς δεν υπήρχε αυτό το στηθαίο. Αυτό έγινε με δικές μας ενέργειες. Από εκείνη την ημέρα και έπειτα δεν έχει γίνει κανένα ατύχημα! Παρόλο που υπάρχουν κάποιοι πολίτες που το πηδάνε και πάνε από τα δεξιά στα αριστερά. Ένα μικροατύχημα έγινε τον Φεβρουάριο αλλά έχει αναλάβει η Περιφέρεια να το αποκαταστήσει.

Να πω ότι όταν το 2015 ήμασταν αντιπολίτευση δεν θέλαμε να μπουν φανάρια εκεί. Θέλαμε το διάζωμα να προχωρήσει άλλα 500 μέτρα προς την Θεσσαλονίκη και να γίνει ένας κυκλικός κόμβος. Έτσι θα λυνόταν το πρόβλημα. Δεν εισακουστήκαμε.

Παιδικές χαρές. Πόσο κοντά είμαστε στις πιστοποιήσεις κύριε Βογιατζή; Πότε θα είναι ασφαλές για τους γονείς να πάνε τα παιδιά τους στις παιδικές χαρές του δήμου;

Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη και έχει πάει ήδη στην Οικονομική Υπηρεσία ώστε να υπάρξει ανάδοχος για τρεις παιδικές χαρές. Μία στην Επανομή, μία στην Μηχανιώνα και μία στους Νέους Επιβάτες.

Τις υπόλοιπες παιδικές χαρές τις έχουμε κλείσει από πέρυσι παρόλο που χρησιμοποιούνται. Αυτές δεν είναι σε καλή κατάσταση. Όμως, έχουμε αφαιρέσει κάποια όργανα που είναι επικίνδυνα, έχουμε κάνει κάποια συντήρηση από την πλευρά μας και έτσι υπάρχουν. Βλέπω και κάποια δημοσιεύματα πολιτών που μέμφονται την διοίκηση. Να πω ότι ο Δήμος μας, με 45,000 κατοίκους έχει 21 παιδικές χαρές όταν στον Δήμο Θεσσαλονίκης, με 700,000 κατοίκους υπάρχουν 40 παιδικές χαρές. Άρα, λοιπόν, θεωρώ ότι έχουμε πάρα πολλές παιδικές χαρές. Δεν αντιλέγω ότι οι μικρές κοινότητες πρέπει να έχουν παιδικές χαρές, όμως η συντήρησή τους είναι πάρα πολύ δύσκολη. Εμείς εδώ όταν ήρθαμε δεν βρήκαμε έναν συντηρητή για τις παιδικές χαρές, ούτε μία εταιρία να προμηθεύει κάποια υλικά. Βρήκαμε μόνο παιδικές χαρές άλλες σε πολύ κακό χάλι και άλλες σε καλύτερη κατάσταση.

Κύριε Βογιατζή, ένα τελευταίο σχόλιο;

Εγώ προσωπικά ήρθα στην αντιδημαρχία ως πολιτικός προϊστάμενος και όχι ως υπάλληλος με την κατάλληλη αρμοδιότητα, άλλωστε δεν είμαι μηχανικός. Τέσσερα χρόνια ήταν πολύ ωραία εδώ, με πάρα πολύ δουλειά. Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο και τους συνεργάτες μου εδώ. Επίσης, θέλω να πω ότι σε αυτήν την προσπάθεια για την νέα τετραετία, είμαι μαζί με τον Γιώργο Τσαμασλή, είμαι ξανά υποψήφιος σε όλη αυτή την προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει. Στις οχτώ του Οκτώβρη να έρθουν οι πολίτες να τιμήσουν και να επικροτήσουν όλη αυτή την προσπάθεια που κάναμε αυτά τα τέσσερα χρόνια.

Μπορείς να διαβάσεις:

Α. Σαμακοβλής: «Σαλπάρει» με Α. Τζιτζικώστα

Post a Comment