Back
ΑΕΝ Μακεδονίας

ΑΕΝ Μακεδονίας: Η ναυαρχίδα της Εμπορικής Ναυτιλίας

Διάρκεια ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το #ethermaikos περνά ένα πρωινό στις εγκαταστάσεις της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας στη Νέα Μηχανιώνα. Οι διευθυντές των δύο σχολών της μιλούν για το έργο της και τους επαγγελματίες που παράγει.

Το #ethermaikos βρέθηκε στις εγκαταστάσεις της ΑΕΝ Μακεδονίας, στη Νέα Μηχανιώνα, και συνομίλησε με τον Νίκο Τσούλη, Διευθυντή της Σχολής Αξιωματικών Γέφυρας (πλοίαρχοι), καθώς και με τον Χαράλαμπο Υάκινθο, Διευθυντή της Σχολής Αξιωματικών Μηχανής (μηχανικοί).

Η λειτουργία

Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας ξεκινά τη λειτουργία της το 1969 και πλέον, εκτός από τις δύο σχολές, των Αξιωματικών Γέφυρας και των Αξιωματικών Μηχανής, στις όμορες εγκαταστάσεις λειτουργούν η Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Μακεδονίας καθώς και το Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ).

Οι παροχές που διαθέτει καθώς και το έργο που παράγει την καθιστά σήμερα τη δεύτερη μεγαλύτερη Σχολή στην Ελλάδα μετά από αυτήν του Ασπρόπυργου.

Τόσο ο κ. Υάκινθος όσο και ο κ. Τσούλης θα συμφωνήσουν ότι παρόλο που υπάρχει ζήτηση για τις σχολές του εμπορικού ναυτικού, οι ελλείψεις των αξιωματικών είναι μεγάλες. Συγκεκριμένα ο κ. Τσούλης θα σχολιάσει: «Υπάρχει έλλειμα της τάξης των 30-40 χιλιάδων αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής παγκοσμίως το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί».

Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Τσούλη, έχει ως αποτέλεσμα η ανεργία να είναι μηδενική. οι απόφοιτοι της ΑΕΝ Μακεδονίας μπορούν να ταξιδέψουν με πλοία οποιασδήποτε σημαίας χωρίς να χρειάζεται κάποια περαιτέρω διαδικασία έγκρισης.

Από την άλλη, παρόλο που η επιλογή της ΑΕΝ είναι ανοιχτή και για άντρες και για γυναίκες, τα ποσοστά των γυναικών συνεχίζουν να είναι πολύ μικρότερα από αυτά των αντρών.

Ο κ. Τσούλης αναφέρει ότι μιλάμε για ένα ποσοστό 15-25%. Τον λόγο για την μειωμένη παρουσία τους στο εμπορικό ναυτικό θα τον βρει στο γεγονός ότι στα ποντοπόρα πλοία, όπως αναφέρει, τα πληρώματα είναι «πολυπολιτισμικά» με αποτέλεσμα τα περιβάλλοντα να είναι «αφιλόξενα» για τις γυναίκες. «Εκεί που πραγματικά δραστηριοποιούνται συστηματικά οι γυναίκες είναι στα κρουαζιερόπλοια, όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός γυναικών. Αλλά αυτά τα πλοία είναι ελάχιστα σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο».

Ο κ. Υάκινθος θα σχολιάσει ότι το τελευταίο διάστημα επιδιώκουν μία κοινή σύμπραξη ατόμων σε κομβικές θέσεις, όπως η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η Παγκόσμια Ένωση Γυναικών της Ναυτιλίας, για να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες και στη σχολή μηχανικών και στη σχολή πλοιάρχων.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι αρωγός της ΑΕΝ Μακεδονίας. Ήδη από το 2015 όταν χρηματοδότησε την ανακαίνιση των εγκαταστάσεών της.

Φοίτηση

Η τετραετής φοίτηση στη Σχολή λειτουργεί βάσει του sandwich course model. «Εναλλάσσουμε θρανίο και πεδίο, δηλαδή καράβι. Ξεκινάνε τα δύο πρώτα εξάμηνα. Στη συνέχεια εφόσον κατοχυρώσουν τα μαθήματα και έχουν μία επιτυχή παρουσία συνεχίζουμε στο καράβι», αναφέρει ο κ. Τσούλης.

Για το μοντέλο αυτό ο κ. Υάκινθος θα σχολιάσει: «Το πλεονέκτημά μας είναι ότι ο φοιτητής θα καταλάβει πολύ νωρίς αν θέλει να συνεχίσει ή όχι. Δηλαδή σε έξι μήνες- ένα χρόνο θα ξέρει».

Μπορείς να διαβάσεις:

Θερμαϊκός Όλοι Μαζί – Νέος Συνδυασμός

Post a Comment