Back
στέγαστρα

25 νέα στέγαστρα, 18 «παγίδες θανάτου» – “Οχι” της Τ.Υ. στην παραλαβή του έργου

Διάρκεια ανάγνωσης: 5 λεπτά

Σε έργο “φάντασμα” κινδυνεύουν να μετατραπούν τα 25 νέα στέγαστρα, μετά την απόρριψη της Τεχνικής Υπηρεσίας λόγω…θεμάτων ασφαλείας – Λύση αναζητά η δημοτική αρχή για να μην επιστραφούν κονδύλια που θα “απειλήσουν” τον προϋπολογισμό.

Τα φώτα, στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, έπεσαν μεταξύ άλλων πάνω στην απορριπτική επιστολή που διαβίβασαν στο δημοτικό συμβούλιο μέλη της Τεχνικής Υπηρεσίας και στα 50.000 ευρώ που έλαβε ο δήμος από την ένταξη στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» και τα οποία τώρα απειλούνται με επιστροφή στο ΕΣΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα, θέμα προς εξέταση συνολικά από τη δημοτική αρχή Θερμαϊκού αποδεικνύεται το ζήτημα της αρτιότητας των στεγάστρων -έργο που ολοκληρώθηκε μόλις πριν δυο μήνες-, καθώς τα όργανα που καλούνται να υπογράψουν για την οριστική παραλαβή τους, διαπιστώνουν παραλείψεις και λάθη σε τέτοιο βαθμό, ώστε απαιτούν να υπάρξουν άμεσες διορθώσεις, με τον κίνδυνο ενός μεγάλου οικονομικού ελλείματος να ελλοχεύει.

Ενστάσεις με το…καλημέρα

Οι κακοτεχνίες και οι “ανακρίβειες” δεν άργησαν να γίνουν αντιληπτές από τα μέλη της ελεγκτικής υπηρεσίας, τα οποία ήδη από την πρώτη αυτοψία (24/07/2023) στο χώρο προσωρινής αποθήκευσης των στεγάστρων διαπίστωσαν ότι «παρόλο που οι διαστάσεις των στεγάστρων ήταν σύμφωνες με τα αναγραφόμενα, κάποια υλικά της κατασκευής των στάσεων ήταν διαφορετικά από αυτά που παρουσιάζονταν στη μελέτη (π.χ. σίδηρος αντί αλουμίνιο)».

Παρατηρήθηκε, ακόμα, η έλλειψη τελειωμάτων στα στέγαστρα -που θα τα προστάτευε από τη διάβρωση- αλλά αργότερα διαπιστώθηκε ότι αυτή δεν αναφερόταν στην Τεχνική Πρόταση της εταιρείας που έγινε αποδεκτή από το διαγωνισμό.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης αυτοψίας (03/08/2023) η υφιστάμενη κατάσταση ήταν εντελώς διαφορετική. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο έγγραφο που συνέταξε η υπηρεσία «σε διάφορα σημεία τα πεζοδρόμια δεν υφίστανται καθόλου, με τις στάσεις να έχουν τοποθετηθεί επί μιας τσιμεντένιας βάσεως στο πλάι του οδοστρώματος, χωρίς ασφαλή πρόσβαση από και προς αυτές».

«Ενώ, σε αρκετά ακόμα σημεία τα υπαρκτά πλάτη των πεζοδρομίων ήταν τελείως διαφορετικά από αυτά που παρουσιάζονται στη μελέτη […]» με αποτέλεσμα να μην διασφαλίζεται η απρόσκοπτη διέλευση πεζών καθώς και το ελάχιστο όριο από το κράσπεδο.

Η υπηρεσία καταλήγει: «Με βάση τα παραπάνω, καθίσταται σαφές ότι για λόγους ασφαλείας των πεζών, δεν είναι δυνατή η παραλαβή των κατωτέρω στάσεων»:

1. ΠΙΣΣΑΛΙΔΗ, 2. ΑΣΤΕΡΙΑ, 3. ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, 4. ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ, 5. ΕΛΒΕΤΙΑ, 6. ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ Β, 7. ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ, 8. ΑΝΘΕΩΝ, 9. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ, 10. ΔΡΟΣΙΑ, 11. ΤΣΑΠΟΓΑ, 12. ΠΑΛΑΙΟ ΤΕΡΜΑ, 13. 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ, 14. ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ, 15. ΕΠΑΝΟΜΗ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ, 16. ΣΧΟΛΕΙΟ, 17. ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ, 18. ΠΑΛΙΟΥΡΑ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

Από τα 25 τοποθετημένα στέγαστρα λοιπόν, τα 18 κρίνονται “επικίνδυνα” και επομένως δεν μπορούν να παραληφθούν από την Υπηρεσία. Όσον αφορά τα υπόλοιπα στέγαστρα στάσεων, για τα οποία δεν τίθενται θέματα ασφαλείας δηλαδή για τα:

1. ΠΑΡΑΛΙΑ ΠΕΡΑΙΑΣ τύπος Α
2. ΦΑΛΗΡΟ τύπος Β
3. ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ τύπος Β
4. ΜΑΝΤΟΥΚ. ΙΔΡΥΜΑ τύπος Β
5. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ τύπος Γ
6. ΣΤΡΟΦΗ τύπος Β
7. ΙΕΚ ΕΠΑΝΟΜΗΣ τύπος Β

Οι παρατηρήσεις από την αυτοψία συνοψίζονται στα ακόλουθα σημεία:

• Ενώ στα στέγαστρα υπήρχε διάταξη φωτισμού η λειτουργία αυτής δεν ήταν δυνατό να δοκιμασθεί γιατί δεν υπήρχε υποδομή εκ μέρους του Δήμου για τη σύνδεση των στάσεων με το ηλεκτρικό δίκτυο – δίκτυο φωτισμού.
• Σύμφωνα με τη μελέτη στο πλαίσιο της προμήθειας περιλαμβάνονται και η προμήθεια και εγκατάσταση των ψηφιακών εφαρμογών, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες στο κοινό και θα αφορούν τις υπό αναβάθμιση στάσεις. Ειδικότερα, κάθε στάση θα πρέπει – σύμφωνα με τη μελέτη – να διαθέτει σε ευκρινές σημείο ειδικά διαμορφωμένα και προστατευμένα QR Codes, μέσω των οποίων θα είναι δυνατή η δωρεάν και ανοικτή πρόσβαση των πολιτών σε ψηφιακές υπηρεσίες. Αυτά, σύμφωνα με την Υπηρεσία, δεν εντοπίστηκαν στα ανωτέρω 7 στέγαστρα.

Προς ψήφισμα η «αμαρτωλή» επιστολή

Το έργο των στάσεων παρόλο που χρησιμοποιείται από την πλειονότητα των δημοτών καθημερινά, παραμένει «παγωμένο», καθώς όπως αναφέρεται στο Πρωτόκολλο Απόρριψης που διαβίβασαν μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης για ψήφισμα στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης (08/11):

«[…] Ως Επιτροπή προχωράμε στην ΑΠΟΡΡΙΨΗ των στάσεων λόγω θεμάτων ασφαλείας στις περισσότερες από αυτές καθώς και θεμάτων μη εκπλήρωσης των ψηφιακών υποχρεώσεων του αναδόχου που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των παραδοτέων».

Η Πάττη Πασχαλίδου, εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης, συμφώνησε με την εισήγηση, υπογραμμίζοντας: «Τα σημεία στα οποία τοποθετήθηκαν οι στάσεις ήταν εξ’ αρχής προβληματικά». Ήταν κάτι που άλλωστε η παράταξη με την οποία συμμετείχε στις εκλογές του Οκτώβρη, είχε θίξει προεκλογικά, εξαπολύοντας δριμύ κατηγορώ προς την απερχόμενη δημοτική αρχή ότι «έδωσε άρον – άρον το ”πράσινο φως” για την τοποθέτηση των στεγάστρων, χωρίς κανένα έλεγχο».

Ήταν, μάλιστα, η πρώτη φορά, που μέσα από τη συγκεκριμένη δημοσίευση ήρθε στη δημοσιότητα ότι η Τεχνική Υπηρεσία «δεν έδωσε την έγκριση της για να εκδοθεί το ένταλμα πληρωμής».

Ερώτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το τι σημαίνει πρακτικά αυτό για τον δήμο, απηύθυνε και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θερμαϊκού, Θεόδωρος Τζέκος, ο οποίος αρχικά εξήγησε στους παρευρισκόμενους δημότες τι αφορά το πρωτόκολλο απόρριψης: «Ολοκληρώθηκαν το προηγούμενο διάστημα οι εργασίες για την τοποθέτηση των στεγάστρων στις στάσεις λεωφορείων -ένα πρόγραμμα ενταγμένο στο ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ. Έρχεται λοιπόν τώρα η Υπηρεσία και συντάσσοντας το Πρωτόκολλο Απόρριψης, λέει ουσιαστικά ότι αρνείται να παραλάβει το έργο γιατί η τοποθέτηση δεν έγινε σωστά».

«Δεν υπάρχει κάποιος από την πλευρά του δήμου να επιβλέπει τα έργα που γίνονται; Τώρα εμείς τι καλούμαστε να απορρίψουμε; Τα στέγαστρα που μπήκανε; Θα πάμε να τα βγάλουμε ή θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω τα χρήματα στο πρόγραμμα που μας χρηματοδότησε;» αναρωτήθηκε ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Τζέκος.

«Δυο δρόμοι υπάρχουν» έσπευσε να εξηγήσει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Χρήστος Βογιατζής, «ή το παραλαμβάνουμε τώρα και τελειώνουμε ή δεν το παραλαμβάνουμε και το πληρώνουμε διπλά».

Το θέμα αναβλήθηκε μέχρι νεωτέρας και πλέον, η δημοτική αρχή καλείται να περπατήσει στο ολισθηρό έδαφος που δημιουργούν οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ δήμου, αναδόχου και Τεχνικών Υπηρεσιών και να βρει τη χρυσή τομή ώστε να μην ”χαθεί” το έργο και μαζί με αυτό τα χιλιάδες ευρώ, που θα πρέπει να επιστραφούν στο Ελληνικό κράτος.

Μπορείς να διαβάσεις:

Π. Μαλές: «Ο δήμος Θερμαϊκού θα έπρεπε να έχει 0% ανεργία»

Post a Comment