Back
Εκπαιδευτικοί

Το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού στη διήμερη διακρατική σύσκεψη του Erasmus+

Descriptive alt text
Διάρκεια ανάγνωσης: 3 λεπτά

Στα γραφεία της EduΑct βρέθηκε στις 2 και 3 Νοεμβρίου 2023 αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕ.Λ. Θερμαϊκού για τη συμμετοχή τους στη διακρατική σύσκεψη του Ευρωπαϊκού Έργου ‘C.O.R.E. – Carbon Ofsetting for Resilient Entrepreneurship’.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διήμερης διακρατικής σύσκεψης επιλεγμένων εκπαιδευτικών από τα σχολεία-εταίρους έξι χωρών που συμμετέχουν στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ μέσα από το έργο με τίτλο: ‘C.O.R.E. – Carbon Ofsetting for Resilient Entrepreneurship’, με σκοπό να αξιολογηθεί και βελτιωθεί το υλικό του από παιδαγωγικής απόψεως.

Οικοδεσπότης ήταν η EduAct (Educational Action), στα γραφεία της στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκεί, βρέθηκαν συνολικά 14 εκπαιδευτικοί από τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία και τη Γαλλία, οι οποίοι κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων αντάλλαξαν προτάσεις και υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα.

Από το 2ο Γενικό Λύκειο Θερμαϊκού, συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Δεληγιώργη Ευτυχία και Χρηστάκη Δώρα, με την υποστήριξη της Διευθύντριας του σχολείου, Σοφίας Ζηφκοπούλου.

Το πρόγραμμα θα κορυφωθεί τον Ιανουάριο του 2025 με την υλοποίηση ενός Πανευρωπαϊκού Hackathon, στο οποίο οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις εικονικές τους επιχειρήσεις, θα συνδεθούν με επιστήμονες και άτομα επιρροής και θα κληθούν να αντιμετωπίσουν…μοναδικά challenges.

«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα στο οποίο θα συμμετέχει μια ομάδα περίπου 10 μαθητών από κάθε σχολείο- εταίρο και σε πρώτη φάση μέσα από βίντεο και δραστηριότητες γίνεται μια εντός εισαγωγικών ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, την κυκλική οικονομία και γενικότερα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η μαθητική κοινότητα στην Ελλάδα δεν είναι επιμορφωμένη επάνω σε αυτό το κομμάτι, για παράδειγμα στη διήμερη συνάντησή μας με εκπαιδευτικούς από χώρες της Ευρώπης, όπως η Φινλανδία, μας ενημέρωσαν ότι έχουν σχετικά μαθήματα ήδη από το νηπιαγωγείο» εξηγεί στο #ethermaikos η κοινωνιολόγος εκπαιδευτικός, Δεληγιώργη Ευτυχία και συνεχίζει: «Στην πορεία οι μαθητές με τη δική μας καθοδήγηση θα πρέπει να ”φτιάξουν” μια εικονική επιχείρηση, η οποία θα πρέπει να είναι και επικερδής -γιατί επιχείρηση χωρίς κέρδη δεν νοείται- αλλά και φιλική προς το περιβάλλον και αυτή η ιδέα θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό Hackathon, τον Ιανουάριο του 2025».

Λίγα λόγια για το C.O.R.E.

Το ‘C.O.R.E. – Carbon Ofsetting for Resilient Entrepreneurship’ είναι ένα τριετές έργο που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022, χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+, με ευρύ πεδίο ευαισθητοποίησης των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας των πολιτών σχετικά με τις αλλαγές που είναι απαραίτητες για την επίτευξη της ουδετερότητας του διοξειδίου άνθρακα έως το 2050 και την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Συγκεκριμένα, ενεργεί για την ενδυνάμωση των μαθητών σχολείων, έτσι ώστε να αναπτύξουν μια βιώσιμη επιχειρηματική νοοτροπία μέσω εργαλείων κατάρτισης και μάθησης που θα οδηγήσουν στη δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης αντιστάθμισης του διοξειδίου του άνθρακα, συνδυάζοντας περιβαλλοντική δράση και πρακτικές κυκλικής οικονομίας.

Το C.O.R.E. διαρθρώνεται σε τρεις φάσεις:

– Έρευνα και διαμόρφωση των πόρων για την ανάπτυξη του υλικού για τους εκπαιδευτικούς
– Ουσιαστική κατάρτιση των εκπαιδευτών (δασκάλων και εκπαιδευτικών) που με τη σειρά τους θα εκπαιδεύσουν τους μαθητές του σχολείου να αναπτύξουν μια βιώσιμη επιχειρηματική νοοτροπία
–Δημιουργία μιας εικονικής εταιρείας αντιστάθμισης άνθρακα από τους ίδιους τους μαθητές.

Μπορείς να διαβάσεις:

«Ο Μπακαλόγατος» του 1ου ΓΕ.Λ Ν. Μηχανιώνας επιστρέφει και θα γίνει… της κακομοίρας!

Post a Comment