Back
λεωφορεία ΟΑΣΘ

ΟΑΣΘ: Με λιγότερα λεωφορεία στη φετινή ΔΕΘ λόγω έλλειψης οδηγών

Διάρκεια ανάγνωσης: 3 λεπτά

Εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανασταλούν άδειες, για να μην επιδεινωθεί το πρόβλημα της κινητικότητας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ – Άμεση συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ζητούν οι εργαζόμενοι.

Με λιγότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους θα βρει τη Θεσσαλονίκη ο Σεπτέμβριος, ο μήνας κατά τον οποίο παραδοσιακά καταγράφεται αυξημένη επιβατική κίνηση εξαιτίας της Διεθνούς Έκθεσης.
Αιτία είναι η έλλειψη οδηγών, που σταθερά τους τελευταίους μήνες διαταράσσει τη λειτουργία του οργανισμού κι ενώ, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, ο στόλος επαρκεί για να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες. Οι ενεργοί οδηγοί είναι περίπου 820 και μάλιστα με τάσεις μείωσης, ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 1.250, για να βγαίνουν κανονικά οι χειμερινές βάρδιες.

Λίγες μέρες προτού μπει ο Σεπτέμβριος και επανέλθουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στο χειμερινό ωράριο, ακόμα δεν φαίνεται λύση στον ορίζονται για το πρόβλημα που έχει αναγνωρίσει εδώ και αρκετούς μήνες και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Έτσι, την περίοδο της ΔΕΘ, διάστημα κατά το οποίο ανοίγουν τα σχολεία και επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη οι φοιτητές, αναμένεται να κυκλοφορούν στην πόλη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εργαζομένων, 260 – 270 λεωφορεία, αριθμός λίγο μικρότερος σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο, προτού δηλαδή εφαρμοστεί το θερινό πρόγραμμα, και σαφώς ανεπαρκής σε σχέση με τα 368 οχήματα που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.

«Τα λεωφορεία πάλι θα είναι μειωμένα, γιατί με το ζόρι βγαίνουν οι βάρδιες. Για τον Σεπτέμβριο που είναι η Έκθεση προσπαθούν να κάνουν αναστολές αδειών, όμως αυτό δεν λύνει το πρόβλημα, απλώς το μετατοπίζει στους επόμενους μήνες. Ειδικά στους οδηγούς, οι άδειες είναι χωρισμένες ανά 15ήμερα, για να λείπει ίδιος αριθμός εργαζομένων κάθε μήνα. Οπότε, αν είναι λιγότερες άδειες, θα πρέπει να δώσουν περισσότερες τον επόμενο μήνα. Περιορίζεις, δηλαδή, το πρόβλημα τον Σεπτέμβριο, όμως το μετατοπίζεις τον Οκτώβριο. Πρέπει να πάρουν οδηγούς. Δεν υπάρχει άλλη λύση, είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές», τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας.

Ζητούν συνάντηση με τον υπουργό

Η εξέλιξη αυτή αναμενόμενη, δεδομένου ότι η τελευταία πρόσληψη έγινε το μακρινό 2012 κι έκτοτε αποχώρησαν εκατοντάδες υπάλληλοι λόγω συνταξιοδότησης, ενώ άλλοι 300 αποχώρησαν με μετατάξεις, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που τους δόθηκε μέσω της κινητικότητας. Το θέμα έχει τεθεί επανειλημμένα και μετ’ επιτάσεως στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου και από τη διοίκηση του Οργανισμού, που ζητά πρόσληψη οδηγών και μάλιστα με fast track διαδικασίες. Κάτι τέτοιο, εξάλλου, έγινε με νομοθετική ρύθμιση για την αντιμετώπιση του αντίστοιχου προβλήματος που παρουσιάστηκε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Οι εργαζόμενοι ζητούν εδώ και καιρό να έχουν συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει εφικτό. «Παλεύουμε να κάνουμε συνάντηση από τότε που ανέλαβαν. Έχουμε στείλει έγγραφα, τηλεφωνούμε σχεδόν καθημερινά στο γραφείο του υπουργού, όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιος προγραμματισμός. Τουλάχιστον να του παρουσιάσουν και εμείς τα προβλήματα και να προτείνουμε λύσεις», ανέφερε ο κ. Δήμκας.

Το θέμα δεν αναμένεται να εξεταστεί διεξοδική στη σημερινή επίσκεψη του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, ο οποίος θα παραστεί στη δεύτερη ενημερωτική συνάντηση των φορέων για το Fly Over παρουσία της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου και του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου. Σίγουρα, πάντως, θα απασχολήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ενόψει της κατασκευής του έργου, δεδομένου ότι με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινούμενων, μία από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι η δημιουργία γραμμών εξπρές με λεωφορεία του ΟΑΣΘ, κάτι στο οποίο είναι αμφίβολο ότι μπορεί να ανταποκριθεί ο Οργανισμός υπό τις παρούσες συνθήκες.

*Γράφει η Φωτεινή Στεφανοπούλου για το voria.gr

Μπορείς να διαβάσεις:

Τους 154 της «Αλληλεγγύης» παρουσίασε ο Α. Τζιτζικώστας – “Να χτίσουμε τη Μακεδονία του 2030”

Post a Comment