Βυθίστηκε στο σκοτάδι η Δ.Ε Θερμαϊκού – Δεκάδες «καμένες» ηλεκτρικές συσκευές
Πολύωρη διακοπή ρεύματος στη Δημοτική Ενότητα Θερμαϊκού χθες Τρίτη (9/7) άφησε κατοίκους και καταστηματάρχες της περιοχής να μετράνε δεκάδες… πληγές – Η επιστολή διαμαρτυρίας του Δημάρχου και η αίτηση αποζημίωσης.
Ένα ντόμινο βλαβών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του ΔΕΔΔΗΕ προκάλεσαν πολύωρο ολικό black out σε Περαία και Νέους Επιβάτες, αφήνοντας αμέτρητες γειτονιές χωρίς ρεύμα για ώρες με τα συνεργεία που επιχειρήσαν να αντιμετωπίσουν άμεσα τις πολλαπλές διακοπές αλλά και την συχνή πτώση της τάσης, να μην μπορούν να εντοπίσουν τα αίτια.
Αργά το βράδυ της Τρίτης (9/7) οι πληροφορίες που έρχονταν από τον ΔΕΔΔΗΕ έκαναν λόγο για βλάβη σε «γέφυρα» ενός πυλώνα ενώ μία δεύτερη βλάβη που σημειώθηκε στο υπόγειο δίκτυο δεν κατέστη εφικτό να αντιμετωπιστεί άμεσα από τα συνεργεία που ενεργούσαν στην Οδό Μηδείας.
Καμένες… «πληγές» μετρούν κάτοικοι και επιχειρηματίες
Η τακτική πτώση της τάσης του ρεύματος, είχαν ως αποτέλεσμα να καούν δεκάδες ηλεκτρικές συσκευές σε κατοικίες αλλά και τοπικές επιχειρήσεις. Κλιματιστικά, ψυγεία, δρομολογητές (router), τηλεοράσεις, ανελκυστήρες (ασανσέρ) και συναγερμοί ασφαλείας ήταν μερικές μόνο από τις ζημιές που σημειώθηκαν, ενώ δεν ήταν λίγοι οι κάτοικοι που διαμαρτύρονταν καθώς η διακοπή ρεύματος που σε αρκετές γειτονιές διήρκησε έξι ώρες, έφερε στα «όρια» γονείς μωρών παιδιών καθώς δεν μπορούσαν να ζεστάνουν το γάλα τους, αλλά και συμπολίτες μας με προβλήματα υγείας που έχουν ανάγκη τη χρήση οξυγόνου, βρέθηκαν εκτεθειμένοι στα… «καλώδια».
Επιστολή διαμαρτυρίας στέλνει ο Δήμαρχος – «Να μην ξανά συμβεί»
Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε ως προειδοποίηση ο Δήμαρχος Θερμαϊκού Θεόδωρος Τζέκος στον ΔΕΔΔΗΕ, μέσα από την οποία ζητά άμεσο εκσυγχρονισμό και υπογειοποίηση του δικτύου ώστε να μην υπάρξει ξανά παρόμοιο πρόβλημα.
Τι ισχύει για τις αποζημιώσεις
Ένα ζήτημα που προέκυψε μετά τις υλικές ζημιές που προκλήθηκαν, κυρίως από κατοίκους, ήταν η αποζημίωση. Ο ΔΕΔΔΗΕ μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του ενημερώνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από καταστροφές που οφείλονται σε προβλήματα του δικτύου, που ο ΔΕΔΔΗΕ όφειλε να έχει αντιμετωπίσει μπορούν, εντός το πολύ είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από το συμβάν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση αποζημίωσης μέσω της εφαρμογής εξυπηρέτησης.
Συγκεκριμένα, εφόσον διαπιστωθεί ευθύνη υπαλλήλων ή υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από σχετικές πράξεις ή παραλείψεις τους, οι καταναλωτές αποζημιώνονται με χρηματικό ποσό, το ύψος του οποίου κρίνεται κατά περίπτωση και αναλόγως της ζημίας που υπέστη και ειδικότερα, εφόσον η βλάβη των συσκευών οφείλεται σε τυχαία βλάβη του ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης χορηγούμε, αναλόγως της ζημίας, χρηματικό ποσό έως 600 € ανεξαρτήτως τύπου παροχής.
Για την καταβολή της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού ο Καταναλωτής θα πρέπει:
• να υποβάλει έγκαιρα (εντός 20 εργάσιμων ημερών από το συμβάν) την παραπάνω αίτηση αποζημίωσης
• να θέσει στη διάθεσή του ΔΕΔΔΗΕ (για 2 εργάσιμες ημέρες), εφόσον του ζητηθεί, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την επισκευή τους
• να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης και του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών (τιμολόγια κ.λπ.).
• να υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση αποδοχής της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού που του χορηγείται. Η Υπεύθυνη Δήλωση μπορεί να υποβληθεί ψηφιακά υπογεγραμμένη μέσω του gov.gr.
• να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του.
Μπορείς να διαβάσεις:
Ν. Μηχανιώνα: Νέα εποχή για την πλατεία Εθν. Αντιστάσεως – Ξεκινά η ανάπλασή της (ΦΩΤΟ)