Back
Τουριστικής

Philoxenia Hotelia: Η απαρχή του Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δ. Θερμαϊκού

Descriptive alt text
Διάρκεια ανάγνωσης: 8 λεπτά

Τέθηκε ο “θεμέλιος λίθος” για τη χάραξη του Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δ. Θερμαϊκού όπου από το πάνελ της ΔΕΘ πέντε φορείς συμμετείχαν σε μία κυκλική συζήτηση για τη Ριβιέρα της Θεσσαλονίκης.

Oι τουριστικοί πόροι, το φυσικό περιβάλλον, οι υπηρεσίες, ο εναλλακτικός τουρισμός αλλά και ο ρόλος της παιδείας στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Θερμαϊκού, ήταν μερικές μόνος από της μεταβλητές που έγιναν αντικείμενο ανάλυσης κατά τη διάρκεια της κυκλικής συζήτησης μεταξύ πέντε φορέων του τουρισμού στα πλαίσια της 39ης έκθεση PHILOXENIA – HOTELIA που πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο 14 στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.

Ο Δήμαρχος Θερμαϊκού, Θεόδωρος Τζέκος, ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ και Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, ο Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος, Θάνος Μπέγκας, η Διευθύντρια της Πειραματικής Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού Μακεδονίας, Ξένη Γερνά και ο πρώην Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης και Ιδρυτής της εταιρείας ανάπτυξης προορισμών Wise Ram, Σπύρος Πέγκας ήταν εκείνοι που “άνοιξαν” μία δημόσια συζήτηση και έθεσαν τους γενεσιουργούς άξονες για το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας και Τουριστικής Ανάπτυξης.

Θ. Τζέκος: «Θα προχωρήσουμε με δουλειά, μεθοδικότητα και σχεδιασμό και θα φτάσουμε στο αποτέλεσμα που επιθυμούμε»

Τονίζοντας τη σημασία του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας και άρα στο εθνικό εισόδημα ξεκίνησε τον σύντομο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Θερμαϊκού, Θεόδωρος Τζέκος, ενώ τόνισε ότι «θεωρούμε ότι για πολλά χρόνια ήταν στο παρασκήνιο, στη “σκιά” ακόμα και της Θεσσαλονίκης. Και η ίδια η Θεσσαλονίκη δεν έχει αποδώσει στον Δ. Θερμαϊκού το μερίδιο που του πρέπει στην προβολή του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Βορείου Ελλάδας. Αυτό το κενό θέλουμε να καλύψουμε».

Από την άλλη, σημείωσε ότι βασικό ζήτημα είναι «να μην οδηγεί ο τουρισμός σε εξαντλητική οικοδόμηση των περιοχών ούτε να καταστρέφονται οι φυσικοί πόροι, τον φυσικό πλούτο και το περιβάλλον, που είναι κομμάτι του τουριστικού προϊόντος που θέλουμε να προβάλλουμε».

Θεόδωρος Τζέκος, Δήμαρχος Θερμαϊκού.

Για την τουριστική προβολή και εξωστρέφεια του Δήμου, ο Δήμαρχος μεταξύ άλλων σχολίασε ότι «δεν μπορεί να γίνει μόνο με ευχολόγια και χωρίς σχεδιασμό. Γι’ αυτό και από τις πρώτες μας ενέργειες ήταν να δούμε πως θα συντάξουμε ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής και εξωστρέφειας. Να βάλουμε στόχους», ενώ ως άξονες για την απαρχή αυτού του σχεδίου έθεσε την επέκταση της τουριστικής περιόδου καθώς και την προσέλκυση εναλλακτικών τουριστών.

«Από αυτή τη σκέψη προέρχεται και η πρωτοβουλία μας φέτος στη Philoxenia, σίγουρα θα είμαστε παρόντες και τα επόμενα χρόνια με πολύ δυναμική παρουσία στο ξεκίνημα. Θα δούμε τα κομμάτια που πρέπει να βελτιώσουμε, τι πρέπει να προσθέσουμε

Θα προχωρήσουμε με δουλειά, μεθοδικότητα και σχεδιασμό και θα φτάσουμε στο αποτέλεσμα που επιθυμούμε», ολοκλήρωσε ο κ. Τζέκος.

Σ. Διαμαντίδης: «Είναι πολύ σημαντική η εξωστρέφεια της χώρας – Ο Δ. Θερμαϊκού έχει μείνει λίγο πίσω»

Και από τη δική του πλευρά ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ και Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, τόνισε τη σημασία του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας εξηγώντας πως «όπως ξέρουμε, οι εξαγωγές της Ελλάδας διακρίνονται σε εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών. Γνωρίζετε όλοι τι εννοούμε με τα προϊόντα: Αυτά που στέλνουμε στο εξωτερικό. Όμως, έχουμε και τις υπηρεσίες. Υπηρεσίες εξαγωγής και εξωστρέφειας της Ελλάδας είναι ο τουρισμός, η ναυτιλία, οι μεταφορές, τα logistics και η τεχνολογία.

Στο εξωτερικό εξάγουμε περίπου 100 δις.€, δηλαδή 50% του ΑΕΠ, 50δις.€ εξάγουμε σε προϊόντα και 50δις.€ υπηρεσίες, όπως ο τουρισμός. Άρα η συμβολή του τουρισμού στην εξωστρέφεια της Ελλάδας και στο ΑΕΠ της χώρας είναι πολύ σημαντική, διότι κάθε τέσσερις μονάδες αύξησης των εξαγωγών, είτε προϊόντων είτε υπηρεσιών, σημαίνει μία μονάδα αύξηση στο ΑΕΠ, που αυτό με τη σειρά του σημαίνει 2,2 δις.€ περισσότερα στην κεντρική εξουσία να μειώσει φόρους και να βοηθήσει αυτούς που έχουν ανάγκη χωρίς να δανειστεί επιπλέον».

Συμεών Διαμαντίδης, Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ και Πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

Τόνισε, μάλιστα, πως «αν είχαμε τον τουρισμό που έχουμε σήμερα και τις εξαγωγές που έχουμε σήμερα το 2009, δεν θα μπαίναμε στην οικονομική κρίση. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντική η εξωστρέφεια της χώρας.

Ο Δήμος Θερμαϊκού σε αυτό έχει μείνει λίγο πίσω αλλά νομίζω ότι και με τη βοήθεια των επιχειρηματιών θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια του Δήμου ώστε να μπορέσει να αυξήσει το ΑΕΠ, τα διαθέσιμα δηλαδή που θα έχει και ο Δήμος αλλά και οι πολίτες του Δήμου.

Γι’ αυτό, λοιπόν, πρέπει να γίνει ένας στρατηγικός σχεδιασμός. Εμείς θα βοηθήσουμε και σαν σύνδεσμος εξαγωγέων αλλά και σαν επιχείρηση ΔΙΟΠΑΣ Α.Ε., και εγώ προσωπικά, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε περισσότερο τον θεματικό τουρισμό.

Κάθε τόπος του Δήμου Θερμαϊκού έχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και αυτά πρέπει να αναπτυχθούν. Θα υποβάλουμε κι εμείς τις προτάσεις μας για το στρατηγικό σχέδιο του Δήμου Θερμαϊκού, ένα πολύ σημαντικό σχέδιο από το οποίο πρέπει να ξεκινήσουμε για να μπορέσουμε να δώσουμε μία ώθηση και στα έσοδα».

Θ. Μπέγκας: «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή του Δ. Θερμαϊκού, έχουν όλα τα εχέγγυα να αναδειχθούν ως κορυφαίος προορισμός»

«Ο Δήμος Θερμαϊκού με τις μοναδικές ακτές του, το φυσικό τοπίο και την εγγύτητά του στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της τουριστικής ταυτότητας της περιοχής μας. Ένας τόπος που συνδυάζει την παράδοση με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και φιλοξενεί δραστηριότητες που εμπλουτίζουν την εμπειρία των επισκεπτών ενώ ενισχύουν την τοπική οικονομία», ανέφερε αρχικά στον χαιρετισμό του ο Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος, Θάνος Μπέγκας.

Στη συνέχεια, σχολίασε της δυνατότητες τόσο της Θεσσαλονίκης εν γένει αλλά και συγκεκριμένα του Δ. Θερμαϊκού να αναδειχθεί σε κορυφαίος τουριστικός προορισμός, ενώ εκπροσωπώντας τον Οργανισμό Τουρισμού εξέφρασε την αμέριστη υποστήριξή του στην πρωτοβουλία της Διοίκησης.

Θάνος Μπέγκας, Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος.

«Μου άρεσε πάρα πολύ το περίπτερο που δημιουργήσατε εδώ, με την κουλτούρα της παραλίας, που είναι κάτι μοναδικό για τον Δήμο σας και συνδέει τον ήλιο, τη θάλασσα, τον πολιτισμό, τη φιλοξενία και τη γαστρονομία.

Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή του Δ. Θερμαϊκού, έχουν όλα τα εχέγγυα να αναδειχθούν ως κορυφαίος προορισμός που προσφέρει ποιοτικές τουριστικές εμπειρίες για τους Έλληνες αλλά και για τους ξένους επισκέπτες.

Ως Οργανισμός Τουρισμού, στηρίζουμε και προωθούμε τέτοιες πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τη μοναδικότητα της περιοχής μέσα από συνεργασίες – δράσεις, συνεργαζόμαστε για την καθιέρωση της Θεσσαλονίκης και των παραθαλάσσιων περιοχών της ως έναν τουριστικό προορισμό τεσσάρων εποχών, ελκυστικό και βιώσιμο.

Δεσμευόμαστε ως Οργανισμός Τουρισμού Νομού Θεσσαλονίκης, να παραμείνουμε αρωγοί σε κάθε προσπάθεια ανάδειξης της τοπικής μας ριβιέρας».

Ξ. Γερνά: «Σημαίνει πολλά για εμένα το ότι συμπεριλήφθηκε από την αρχή εκπαιδευτικό ίδρυμα»

«Είναι λογικό στην αρχή να μην ξέρουμε τι είναι αυτό που ξεκινάει, αλλά στην πορεία το βρίσκουμε. Αυτό που θα ήθελα να ευχηθώ μέσα από την καρδιά μου είναι να ξεκινήσει, να πορευτεί με συνέχεια, συνέπεια, υπομονή, πολύ κουράγιο και μεγάλη διάθεση συνεργασίας όλων των ανθρώπων, από τον πιο απλό πολύ μέχρι τον πιο υψηλά ιστάμενο άρχοντα του τόπου», ανέφερε στον χαιρετισμό της η Διευθύντρια της Πειραματικής Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού Μακεδονίας, Ξένη Γερνά, προϊδεάζοντας ότι θα είναι πάρα πολύ σύντομη ώστε να προχωρήσουν άμεσα στην ουσία της συζήτησης.

Ξένη Γερνά, Διευθύντρια της Πειραματικής Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού Μακεδονίας.

«Αυτό που μου δίνει πάρα πολλή αισιοδοξία είναι ότι υπάρχει μία αρχική άποψη ολοκληρωμένη, ένας σεβασμός ότι αναθέτετε σε τεχνοκράτες, και ειδικότερα σε έναν άνθρωπο που γνωρίζω προσωπικά και τον σέβομαι βαθιά για τη δουλειά του στην ανάπτυξη του τουρισμού όχι μόνο της περιοχής μας αλλά και ολόκληρης της χώρας και το γεγονός ότι από την αρχή σαν πρώτο βήμα έχει συμπεριληφθεί σαν πρώτο βήμα εκπαιδευτικό ίδρυμα, για εμένα σημαίνει πάρα πολλά όσο αναφορά τον τρόπο σκέψης», ανέφερε ολοκληρώνοντας η κα. Γερνά.

Σ. Πέγκας: «Προβάλαμε το προφανές αλλά πάμε να ανακαλύψουμε όλους τους τουριστικούς πόρους για να φτιάξουμε το στρατηγικό σχέδιο»

Αφού ξεκαθάρισε, χαριτολογώντας, ότι δεν έχει κάποια συγγένεια με τον κύριο Μπέγκα, ωστόσο τόνισε τους στενούς δεσμούς φιλίας τους, ο πρώην Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης και Ιδρυτής της εταιρείας ανάπτυξης προορισμών Wise Ram, Σπύρος Πέγκας απηύθυνε τον δικό του σύντομο χαιρετισμό.

Σπύρος Πέγκας, πρώην Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης και Ιδρυτής της εταιρείας ανάπτυξης προορισμών Wise Ram.

«Δεν μπορούμε ακόμα να ορίσουμε τι θα είναι αυτό που θα προκύψει, έχουμε κάποιες απόψεις, προβάλαμε το προφανές αλλά πάμε να ανακαλύψουμε όλους τους άλλους τουριστικούς πόρους για να φτιάξουμε αυτό το στρατηγικό σχέδιο εξωστρέφειας και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που το χρειάζεται ο τόπος για να αναπτυχθεί», ανέφερε.

Μπορείς να διαβάσεις:

Μνημόσυνο «αλλιώς» για τον Αντώνη Ματζάρη – Εθελοντικός καθαρισμός του Πολιτιστικού Κέντρου

Post a Comment