Μετρό Θεσσαλονίκης: Λίγες ώρες απομένουν από το πρώτο δρομολόγιο – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς απομένουν λίγες μόνο ώρες πριν από την έναρξη της λειτουργίας της βασικής γραμμής του πολυαναμενόμενου έργου.
Σε 17 λεπτά θα μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση των 13 από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα διατεθεί στο κοινό σε λίγες μόνο ώρες από τώρα.
Τι «φέρνει» το Μετρό
Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν διεξαχθεί για τα οφέλη που θα φέρει το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αναμένονται τα εξής:
• Επιβατική κίνηση 341.000 επιβάτες ημερησίως, με το βασικό έργο να εξυπηρετεί περίπου 254.000 επιβάτες ημερησίως.
• Άμεση πρόσβαση εντός της ζώνης επιρροής 500 μέτρων γύρω από τους σταθμούς, πληθυσμού περίπου 200.000 κατοίκων και 120.000 θέσεων εργασίας.
• Αύξηση του ποσοστού χρήσης των Δημοσίων Συγκοινωνιών από 15% σήμερα έως και σε 50%.
• Αύξηση της μέσης ταχύτητας μετακίνησης στο δίκτυο των ΜΜΜ από 15 km/hr σε 26 km/hr.
• Μειώσεις των δαπανώμενων οχηματο-ωρών στο Οδικό Δίκτυο κατά 29% περίπου, με μείωση των καθυστερήσεων ιδιαίτερα στην κεντρική περιοχή του ΠΣΘ.
• Αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων από 21 km/hr σε 31 km/hr.
Ποιες αλλαγές φέρνει στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης
Το βασικό δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία. Η γραμμή εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Οι σταθμοί είναι εξοπλισμένοι με συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για τη μέγιστη ασφάλεια και άνεση. Οι συχνότητες δρομολογίων στις ώρες αιχμής θα είναι 3,5 λεπτά, με δυνατότητα μείωσης σε 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Πώς και από πού θα γίνεται η προμήθεια των εισιτηρίων για μετρό και αστικά λεωφορεία
Μετά την ολιγοήμερη περίοδο δωρεάν μετακινήσεων, η επιβίβαση θα γίνεται με εισιτήριο κόστους 0,60 ευρώ, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα πολλαπλών επιβιβάσεων εντός του χρονικού ορίου των 70 λεπτών. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών στο Μετρό θα κοστίζει 16 ευρώ, ενώ αντίστοιχη είναι και η τιμή για την κάρτα του ΟΑΣΘ. Υπενθυμίζεται ότι δεν θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για Μετρό και λεωφορεία, τουλάχιστον όχι κατά το πρώτο εξάμηνο, καθώς δεν εξασφαλίστηκε η διαλειτουργικότητα των συστημάτων έκδοσης και επικύρωσης εισιτηρίων.
Λίγες μέρες μετά την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το μειωμένο κόστος των ξεχωριστών για τα δύο μέσα εισιτηρίων, ανακοινώθηκε ο τρόπος και τα σημεία από τα οποία μπορεί να τα προμηθευτεί το επιβατικό κοινό.
Στο Μετρό η προσωποποίηση για την ομώνυμη κάρτα θα γίνεται σε 13 εκδοτήρια με φυσική παρουσία όπου ο πολίτης θα παραλαμβάνει επί τόπου την κάρτα του με την επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων ενώ ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να κομίζει και την ταυτότητα.
Η προσωποποίηση των καρτών για το Μετρό θα μπορεί να γίνει στα στελεχωμένα από την εταιρεία λειτουργίας (THEMA) εκδοτήρια που θα βρίσκονται στους 13 σταθμούς του Μετρό.
Ποιες θα είναι οι επεκτάσεις
Αν και ακόμα το βασικό τμήμα δεν έχει τεθεί σε λειτουργία, οι μελέτες και οι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη σχετικά με τις επεκτάσεις και τις νέες γραμμές του Μετρό.
Συγκεκριμένα, παράλληλα με την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό, η ΑΚΤΩΡ προχωράει τις διαδικασίες και για το έργο της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά.
Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου, το έργο αυτό παίρνει πλέον σειρά ώστε να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το επόμενο έτος (2025), υπό την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπιστούν κάποια ζητήματα που οφείλονται πρωτίστως στην καθυστέρηση κατασκευής της κύριας γραμμής, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εν εξελίξει δημόσια έργα της χώρας, το οποίο υπόσχεται να διευκολύνει τη ζωή χιλιάδων Θεσσαλονικέων.
Επόμενο «σταθμός» είναι η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του μετρό 18,4 χιλιομέτρων με 17 σταθμούς, που θα εξυπηρετεί τα βορειοδυτικά προάστια της πόλης, όπως είναι η Πολίχνη και ο Εύοσμος.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος, «είμαστε σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων για να προχωρήσουν τα έργα» αφήνοντας ανοιχτό το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του.
Έμφαση στα αρχαιολογικά ευρήματα
Ξεχωριστό σημείο αναφοράς και περηφάνιας για όλους τους εμπλεκόμενους φαίνεται πως είναι η προσπάθεια που έγινε για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, την ανάδειξη και τη συντήρησή τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, ο τρόπος που παρουσιάζονται τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό δημιουργεί ουσιαστικά ένα νέο Μουσείο για τη Θεσσαλονίκη, που θα είναι μοναδικό στην Ευρώπη.
Μπορείς να διαβάσεις:
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού: Φόβοι για κατολισθήσεις και πλημμύρες